Statcounter

onsdag, december 28, 2005

Mellandag

Hade tänkt ta bilen till stan idag och shoppa loss. Men när jag tittade ut ändrade jag mig snabbt. Jag tar bussen - eller nästa... eller nästa... Så här ser det ut på vår gatstump - och det lär inte vara mycket bättre ute på stora vägen.


Kanske blir det att sitta inne och sticka istället... Jag påbörjade mitt projekt igår kväll - klippte till mönster av ett gammalt lakan och kollade att det funkar. Sen kör jag på gehör och vad jag minns från stickboomens glada dagar. Jag återkommer - än så länge är jag nöjd. Fick ett superenkelt och smart mönster från Desiree














UPPDATERING
På begäran: lakansmönstret.
Det ska bli en kort cape - eller poncho som är tillverkad av två långa stycken som fästs mot varandra så att de bildar en spets nedåt. Jag har lagt på det svarta för att få fram kontrasten - sen när det är monterat kommer det inte att slingra sig längre! Det ursprungliga mönstret var till en längre poncho, därför ville jag testa det enligt min tanke.



9 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag funderar just på vad jag ska göra med all min lediga tid idag, det blir nog en promenad idag med.

Morgondimma sa...

Öhh? Hur stickar man efter ett lakan?

Bloggblad sa...

Okej, bäst att jag tar ett kort på det...hinner nog innan bussen går. För det blir shopping i snö idag!

Anonym sa...

*Skrattar* Jag funderade också. Sticka ur ett lakan?
Dessutom finns det en Anne-Maj proffs på stickning och jag funderar konsultera henne:-) och börja sticka när Familjen återgår till jobbet och skolan.

Anonym sa...

Vi har visserligen ett företag som skottar snön utanför huset där vi bor. Men jag stannar inne idag i alla fall. Även om jag gillar snö. Känns skönt att bara gå och skrota.
RS
kulturbloggen.com

Bloggblad sa...

När jag kom hem fick jag pulsa upp till knäna... trappstegen upp till husen var helt insnöade och syntes inte. Häftigt. Skönt att sitta inne nu. I stan märktes inget med eluppvärmda trottoarer.

Gagga sa...

Ingen snö här än....konstigt...lat idag...inte ens i stickartagen. Imponerad när jag ser ditt projekt. Vill se det igen när du är klar!

Bloggblad sa...

Visst ska det blir färdig-bild på min poncho! Men jag känner av stickandet i går - stickande högerarm idag... Inte blev det bättre av kassbärande på stan.

Anonym sa...

Lakansmönster är bra. Då kan man testa hur det blir. Jag måste fixa ett stolsöverdrag...

En del, som känner av axlar, använder rundsticka. Det blir inte lika tungt att hålla i.