Statcounter

lördag, januari 07, 2006

Nu är julen slut!


I dag skulle julgranen ut. Men först bestämde jag att vi skulle dansa kring granen. Och det brukar bli som jag vill…




Sen la vi alla kulor och tomtar i lådor… det blev
en väldig massa barr på golvet…
















Och dom fick jag dammsuga upp sen.













Mamma och mormor gick på konsääär på kvällen. Dit fick inga barn följa med, så morfar och jag läste sagor och myste vid brasan. Men jag hörde när dom kom hem, så mamma fick komma in och krama mig och ge mig lite vällingpåfyllning innan jag var nöjd.

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

Lyckost!
Jag säger bara det: lyckost ...

Försökte plantera tanken hos äldsta dottern att Emma, 9 år i höst, får följa helsingborgaren och mig på ev.båtluff i Grekland.
Det lät inte omöjligt för mamman.
Då svimmar jag av glädje.

Monica med yffen sa...

Vad bra att du hjälper mormor med dammsugaren!

Du får gärna komma hem till mig och dammsuga också. Här finns både katt- och hundhår så det blir lite omväxling från att bara dammsuga barr.

Bloggblad sa...

Ska kolla med damen. Hon kommer med all säkerhet...

Ilva sa...

Dansfotot ar super! Vilken fart! Dar blev allt mormors midja annu mindre!

Bloggblad sa...

Hmm... mormor ägnade sig mer åt att mormorazza med kameran...

Mette: Braskaminen var det första vi fixade till när vi äntligen fick ett hus där det gick att ha en. Vi eldar massvis. Helt underbart.

Anonym sa...

Vi har för trångt för att dansa runt någon gran sen vi flyttade. Tror inte heller att någon mer än jag skulle vilja ( inga barnbarn än). Här på Frösön är det -20 gr idag. Hur kallt har ni?

Bloggblad sa...

Oj, -20... här är det bara -1 idag. Igår var det +1, så snön har packat ihop sig en del.

Alltså Eva, jag har alltid avskytt julgransdans - men allting ändras när det kommer ett litet barnbarn. Så här larvigt och märkvärdigt var det inte med de egna barnen...

Anonym sa...

Vad härligt - att det finns fler som inte gillat dans runt gran/midsommarstång. Jag har gjort det för barnens skull, ibland har deras far fått tagit allt - vet inte vad jag skyllde på!! Så....att vi nu har trångt gör inget - i dansavseende. Får väl se hur det blir när och om barnbarnen kommer. -1 låter behagligare än -20, men det är mkt vackert. Rosafärgad sol och rimfrost på träden. Snyggt att se på inifrån. Nu ska jag bila till Mellansel - en liten håla i Ångermanland. Hoppas bilen håller!!

Bloggblad sa...

Rosa sol.... här har vi nästan glömt vad "sol" är för något!

Anonym sa...

Så fina bilder du har i bloggen. Har du något bra tips på digitalkamera? Läser alla möjliga tester och blir allt mer förvirrad av optisk zoom hit och usb dit och siffror och... så nu frågar jag runt lite bland er andra bloggare som har egna bilder på sina bloggar.

Anonym sa...

Tjusiga bilder du har i din blogg. Du är tydligen en bra fotograf med blick för det bildmässiga ...

Bloggblad sa...

Tack Börje och En liten tant.
Jag har alltid gillat att fotografera, ända sen jag fick min första Instamatic i början av 60-talet.
Sen gick jag en kvällskurs i foto och lärde mig en del - gjorde svartvita själv i mörkrum. Fast det funkar inte med småbarn - sen kom färgfotona och blev mer vanliga...
jag har en - vänta ska jag kolla! En Fuji 601Zoom. Men dom görs visst inte mer. De ingick i sånt där paket där jag köpte min dator via jobbet. Den är jättebra - speciellt nu när jag hittat alla funktioner...
Enda trista är att den tar nån bråkdel av en sekund innan den "tar" kortet från det jag knäpper av. Så folk hinner blunda. Men å andra sidan kan jag slösa. Och det gör jag!