Statcounter

lördag, mars 04, 2006

En i taget

...får dom vila sig, gamlingarna. Först lät jag morfar hålla igång mellan 7 och 9 medan mamma och mormor fick sovmorgon (jag fattar bara inte varför dom vill sova så mycket), sen höll jag igång med mormor ett tag, men nu tänker hon gå och lägga sig och sova middag medan mamma går på maschas, vad nu det är för nåt, så då ska jag leka med morfar igen.

Men om sanningen ska fram så glömde jag bort mig en stund i bilen när vi åkte hem från stan där jag var med mamma och mormor åt och mat från alla möjliga länder i världen (jag gillade smörgåskexen bäst), jag märkte inte ens när dom tog av mig kläderna... lite pinsamt. Fast det var kul på det där stället, för jag fick leka med en av mormors elever som hade alldeles svart och krulligt hår.

Det finns bilder som mormorazzi tagit, men blogspot vill inte idag.
Uppdaterat: Nu vet jag varför det inte funkar med bilderna: Morfar håller på med nåt i sin dator som gör att mormors dator blir lite trött... Men jag kommer igen senare.

Och så har jag lärt mig att det inte heter maschas, det som mamma är på. Det heter massas. Mormor har visat mig vad det är, men fy vad det kittlades. Undrar om mamma har skrattat hela tiden...

2 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Nej, låt inte mormor gå och vila. Håll i gång henne, hon kan vila när du åkt hem. :)

Humlan sa...

Vilken tur att du har tre vuxna som kan hålla dig sällskap, eftersom dom blir trötta så fort! Men det låter som om du har roligt.
Vi får hoppas att blogspot vill vara snäll och fungera snart, så att vi får se vad mormorazzi har fångat av din dag...