Statcounter

söndag, april 09, 2006

Barnvakt

I eftermiddag har vi fått äran att vakta barnbarnet. Det var lite jobbigt att vinka av föräldrarna som skulle på teater, bäst att se så snuttefilten är nerpackad! Den är ännu mindre den här veckan...
När mormor hittade målarfärger gick längtan över. Vi har målat massor.
- Å så tar jag lite gult, förstår du. ("Förstår du" är nytt i vokabulären, det petas in överallt)
- Men det där är lila! (tråkiga mormor är ju skolfröken ut i fingerspetsarna)
- Jaha!

Sen måste vi ju testa att måla med fingrarna också! Som på dagis. Men nu är det snart dags att äta kvällsmat och sova lite tills dom kommer och hämtar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det roligt att måla med vattenfärg. Det tycker jag med fast jag är sååååå gammal. (Fast tro nu inte att jag är någon konstnär. Det är som att sjunga ungefär....sjunger hellre än bra)

The Female Dinousaur sa...

Gulle!

Monica med yffen sa...

Söt som vanligt.

Men nu måste jag fråga; har mormor varit med och målat på ditt papper? Eller är du sådär duktig helt på egen hand?

Bloggblad sa...

Jag kan väl erkänna att jag föll för hennes begäran att måla en blomma. Och så satte jag ögon och mun och rosett på det som såg ut som ett ansikte.
Hon själv tyckte mest det var kul med mycket vatten: Oj, det rinnner...