Statcounter

måndag, maj 29, 2006

Facit

Här kommer ortnamnsfacit. Det var ingen som klarade alla, men det var ett förskräckligt knåpande mellan sångstunderna i bussen.
Det funkade inte att föra över det hela i spaltform.
OBS! jag har tillämpat s.k. fri översättning...alla eventuella klagomål rinner av mig som smör ur en teflonpanna... :)

Holy Grandmother S:t Anna
Unerected Slaka
The Sun Never Sets Västerlösa
Lyricist’s Hurst Mariannelund (långsökt, erkänner!)
Shaken Rystad
No rules Normlösa
Bad Goal Målilla
Time Rich Klockrike
Polish Bona (utanför Motala)
Live Cleanse Hill Borensberg
Heather’s Bridge Ljungsbro
Box Ask (utanför Motala)
Should Room Börrum
Charge Kosta
Cushion Village Kuddby (utanför Nrkpg)
Experience Island Finnö
Angry Island Vrångö
Knock a Cheek Bankekind (utanför Linköping)
Nursing Hill Vårdsberg - “ -
Star Pinch Stjärnorp
Male Cottage Mantorp
Bark Bay Skällvik
Few Rooms Ringarum
Care of Värna
Frame Valley Ramsdal
Angry Mouth Lemunda (intill Övralid, norr om Motala)
Lord’s Town Herrestad
Like Men Sommen (finns både som ort och sjö)
Rhyme Flow Rimforsa

3 kommentarer:

Gagga sa...

Det här hade jag tänkt sätta Bosse (som är halvöstgöte) på, men glömde bort det. Shit!

Anonym sa...

Min låga IQ räcker inte till...Jag ska försöka!

Bloggblad sa...

Anne-Maj: det här är ju FACIT - det ska du väl ändå klara... :)