Statcounter

fredag, juni 02, 2006

Ring, ring...


Min gamla mobiltelefon, med klocka som enda finess, har nu fått ge plats för ett nytt underverk. Jag tänkte hålla ut med min gamla "sättpåpotatisenjagkommersnart", men jag orkar inte trycka på displayen hela tiden för att se om jag klickat rätt, så i dag har jag svikit den. Och jag bara längtar efter att nya leksaken ska bli ordentligt laddad, jag fick inte börja fixa med den innan den är fulladdad, sa expediten med sträng röst. Sen ska här videofilmas och fotas och spelas in mp3-musik och ringsignaler... gissa vem som ska få sjunga in unga familjens signal...

I Stora Butiken, den med mängder att välja på, var servicen i stort sett obefintlig, så det blev Mindre Butiken med superservice, och inte dyrare för det! Killen bakom disken bytte sim-kort och fixade och knappade och donade så att allt fördes över, inklusive numret. Det har tagit mig flera år att memorera det gamla, minsann, så jag byter inte i onödan. (Jag har bättre minne för ord och bilder än för siffror!!!)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med den nya tingesten. Köpte en ny för ca två månader sen. Verkar ha samma finesser som din. Det var roligt när det var födelsedag i april...då sjöng jag och Tage "Ja må han leva" och skickade iväg det till grabben som studerar i Sthlm. Han blev väldigt glad.
Det värsta är att det finns så mycket jag kan göra med den och jag kan bara en bråkdel.

Monica med yffen sa...

Den liknar min nya också - men jag tror inte att jag har alla de finesserna. Eller har jag?? :)

Jubbe sa...

Tack vet jag mindre butiker där de fortfarande ger service mot sina kunder..det e ont om dem.

//Jubbe, varit i serviceyrket på tok för länge ;)

Anonym sa...

Utvecklingen nu är sådan at man lärt sig sjuttiofem procent av funktionerna när det är dags att byta ut prylen. Människan har på något sätt hamnat lite lätt på efterkälken (om vi nu överhuvudtaget kommit på det så kallade tåget).

Cornelia sa...

Min är mera av ångmaskinsmodell. Men jag har samma erfarenhet av "stora" och "lilla" affären

Visionary soul sa...

Helt rätt, man ska satsa på de butiker där service-andan står högt i tak, och berätta för alla som vill (eller inte) höra om de "dåliga exemplen"! Det kan t o m få kosta lite extra om servicen är bra! :-)

Från en som inte är i service-svängen, utan bara vanlig konsument med bestämda åsikter i frågan! ;-)

Bloggblad sa...

Jubbe och ni andra: Jag sa högt och ljudligt när jag var klar - så att alla andra kunder/expediter skulle höra: TACK FÖR JÄTTEBRA HJÄLP!!!

Jag brukar gå ifrån affären om jag inte få bra hjälp. Dvs inte för påflugen, inte för loj utan LAGOM.

Cornelia: Jag kan se ända hit hur det puffar ur din ficka!

Anonym sa...

mhm... jag väntar på en ny från tele2.

Anonym sa...

helt kort; din kommentar på min blogg; det där problemet har många beskrivit; hur närstående får nys om ens blogg och så är det med ens lite "censurerat"...
jag är anonym - men alla mina vänner och mina närmsta famlij känner till min blogg - dock inte mina släktingar....det skulle bli för jobbigt....en av mina "närmsta" medbloggare fick plötsligt veta att hennes mmama läste bloggen...med ens blev det mkt svårt för henne att fortsätta med bloggen...

Anonym sa...

Underbart med massor av finesser efter egen tycke och smak. Men usch att lära sig, jag brukar ta och läsa i bruksanvisningen för att kolla vilka finesser det finns och memorerar. Inte ALLA! Sen är det ibland PINSAMT när min pingar när jag glömt ställa om till "ljulöst".

Anonym sa...

Najs mobil! Påminner om min, fast jag har inte med kamera och sådär. Men jag gillar den ändå ;) och kan nästan alla funktioner, just för att den är så enkel. Fast ibland blir jag så vansinnigt sugen på en sådan där superdupermobil med allsköns pryttlar och funktioner... ja, jag är pryttelnissa, det är jag den första att erkänna! ;)

Mette sa...

I torsdags när jag var ute ville hon som jag träffade filma mig med mobilen... vilken lyxgrej... och vad märkligt att bli filmad av en telefon, gulp.