Statcounter

lördag, oktober 07, 2006

Dagen före...

I dag för 30 år sen väntade jag så jag trodde jag skulle bli galen - och undrade vad innehållet i min stora mage skulle vara för något. Men så kom den 8:e och på min mamma fick sitt första barnbarn i 65-årspresent. Sent på kvällen ringde hon runt till alla gäster som hade gått hem och meddelade resultatet - hennes kalas hade blivit ganska spänt... jag förvarnade redan på förmiddagen för jag trodde att det skulle gå snabbt...
Här naglas det för fullt inför morgondagens stora festkalas. Det går av stapeln hemma i Linköping, men idag är alla yngre herrar på match i Stockholm och kommer hem framåt natten så flickorna är hos mormor och morfar. Familjens IFK-fan är jättestolt, för med i minibussen finns hans svågers bästa kompis som är IFK:s lovande nyförvärv... Och nu snackar vi förstås IFK Norrköping.

Och - ni som föll för blicken i inlägget nedanför... vad sägs om den här blicken? Kräver lika mycket passning som en valp, men ... man slipper morgonpromenaden...
Nu har morfar lekjour ute i gungparken och de båda mödrarna intar var sin soffa... Så mycket bloggande lär jag inte hinna, får väl läsa ifatt i veckan sen.

18 kommentarer:

Vonkis sa...

Den där blicken går ju inte heller av för hackor. Hoppas att ni får en underbar helg.

Linda sa...

Håller med Vonkis, den där blicken är det sug i!
Hoppas du/ni får en lugn dag. Det låter skönt med soffläge :)

Elisabet. sa...

Man får gratulera föräldrarna .., det är väl dom som i första hand borde få alla gratulationer .., förmånen att FÅ det där barnet.

Anonym sa...

Önskar dej en trevlig och skön helg!

Monica med yffen sa...

Hälsa dottern och gratta så gott! Jodå, den där blicken är oemotståndlig, den också. Men en hund behöver inte gunga i lekparken. :)

Anonym sa...

Kör hårt tjejen! Dom kan få vila sig på söndagkväll.

Anonym sa...

Heja Norrköping, det blev ju 5-1 idag! Håller alltid på min födelsestad även om Elfsborg ligger varmt om hjärtat, närmaste stad/lag som det är. Håller med dig, barnbarnet är helt bedårande, vilken blick! Hon ser lite bus-lurig ut, men så himla kramgod.

Anonym sa...

Stor grattiskram till dottern. Vilken fin present till en mormor.

Skrattar när jag läser Monicas inlägg. En hundägare kan alltid se fördelen med hund :O)

Bloggblad sa...

Tack ska ni ha allihop! Dottern har läst alla gratulationer och hälsar och tackar. Hon är en av mina smygläsare här...

Jag garvade åt att man inte behöver gå till gungparken med hunden...

Bra Marskatten att du hejar på dom stackarna! Då är ni två...:)

anne-maj ska inte uppmuntra någon att slita ut sina morföräldrar... men lillbarnet kanske får ge igen en vacker dag när hon är vuxen? Ta hand om oss gamlingar?

Och, Elisabet, vi är medvetna om vilken gudagåva det är - rena nåden - att få en liten ljuvlig unge bara sådär... måtte hon få fortsätta att vara frisk och oskadad.

Anonym sa...

Hon är lika söt hon!! Hoppas ni får en fin helg!!

Översättarhelena sa...

Men å, vad perfekt du målar såna där vita ränder på naglarna. Jag har försökt hur många gånger som helst, men det blir bara kladd och jag får ta bort det igen. Sen blir det det gamla vanliga ofärgade nagellacket igen. Har du något knep?

Och så instämmer jag förstås i gratulationskören!

Klimakteriehäxan sa...

Mamma Bloggblad gratuleras härmed på 30-årsdagen.
Visst går det rasande snabbt?

Anonym sa...

Oj vad den blicken fångar en. Vilken prinsessa.

Tankevågor sa...

Grattis till både dig och 30-åringen! Tycker lilla solstrålen har vuxit? Kram till er!

Håller med om att du målar snyggt! Använder du såna där konturblad som man lägger på naglarna och målar efter?

Bloggblad sa...

Som hastigast - medan strykjärnet blir varmt....
Alla gratulationer ska framföras. Det är dottern som är fena på nagelfix - själv har jag kortast tänkbara, annars följer det med naglar i salladen... :)

Jag ska höra med henne så får hon svara hur hon gör. Men nu är det fest på gång - har inte tid längre.

Anonym sa...

Vackra naglar och vackert barn! :)

Eleonor (Elle) sa...

Grattis, grattis, och blicken den va´go´den ... som vi säger här i Göteborgstrakten.. Kram , Elle

Bloggblad sa...

Nagelmålandet är bara en övningssak - man målar utväxten med vitt först. Och stadig hand. Sen kletar man på nåt annat över det. Jag har förhört mig om det nu.

Dottern - mamman tackar allra hjärtligast för gratulationerna. Hon känner sig SÅ firad efter dagens stora festkalas. Reportage kommer...