Statcounter

torsdag, januari 25, 2007

Finn fem fel... eller fler... eller rätt...

Från dagens promenad - och från samma ställe före Gudrun och Per... (Nästa storm måste nog bli Mona... eller Fredrik....)

Okej, jag ser att jag i dag stannade ett par meter tidigare, det första vänstra trädet på gröna bilden, är det första vänstra även på dagens.

Trots att jag föredrar den övre bilden, tycker jag det är ganska vilsamt med vintern, inte så kravfullt som en prunkande sommardag.

Varje gång jag passerat det här brottet, som Per (nej, inte maken!) gjorde för ett par veckor sen, stannar jag och liksom känner efter... och jämför med när jag ska slita bort lite näver eller en sticka att tända brasan med... Gudrun tog många fler träd i den här skogsparken, Per tog bara tre som stod tätt intill varandra. Så ljuvligt att vara ledig en solig dag. Inga klockslag att passa, bara flumma runt i raggsockorna, gå ut när jag vill och äta när jag är hungrig.

Det gjorde ont i hjärtat i går när jag tackade nej till att åka in till Stan och luncha med en kompis från Sthlm, vill ju... men måste ha en totalt tom och tyst och klockfri dag då och då om jag ska orka resten av veckan. I kväll sjunger en rysk manskör i kyrkan.... men om jag ska gå eller ej bestämmer jag först 5 minuter innan det är dags att starta bilen.

Nu ska jag ägna en stund åt min favoritidrott: Tankelyft i blå soffa.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, med långkalsonger på måste det ha varit en riktigt härlig promenad!

Bloggblad sa...

Ö-helena: Det var ljuvligt. Men kylan bet i ögonbrynen...

Anonym sa...

Vad skönt med en tom, tyst och klockfri dag. Kanske vi är flera som skulle införa sådana

Tankevågor sa...

Berätta om du var och lyssnade på kören! Hur var det i så fall?

Vonkis sa...

Vad olika det kan se ut olika tider på året. Hoppas att eftermiddagen blev bra och jag vill också gärna höra hur manskören var, om du gick alltså :-)

Linda sa...

Det är vackert på båda bilderna...
Jag älskar sommaren över allt annat men är ju så barnsligt förtjust i snö ;)
Jag behöver nog båda för att uppskatta dem!
Hoppas du fick en bra kväll och inte hostade för mycket...

Bloggblad sa...

Allihop: Som ni ser har jag skrivit om de härliga männen...

Mette sa...

Åh så underbar den sommarbilden är .... åh vad jag längtar till värmen! Till våren.... den där första värmen när man sitter på balkongen och tinar efter vintern ... m....

Bloggblad sa...

mette: Ja, idag när isvindarna piskade i ansiktet började jag också längta. Det vackrare inifrån idag... klarblå himmel, sol, snö... men svinkall blåst.