Statcounter

fredag, januari 26, 2007

Nya beta...

Nu har jag kämpat emot länge nog - det gick inte att ta bort spamkommentaren utan att jag växlade över till nya beta, så nu är jag här. Orkar inte med tjatet jag ska ta mig förbi varje gång jag går in på blogger.

Och under tiden ringde min chef och talade om att plan A träder i kraft på tisdag... jag ska vikariera några timmar per vecka för en kollega och det innebär att jag slipper fara mellan två skolor som jag gör nu!!! YES!!! Lite synd är det att jag därmed måste släppa ett par elever, men det blir säkert bra för dem med den som redan finns där och tar över för mig. Å, så skönt det ska bli att slippa skynda mig och flänga iväg mitt i matrasten...

Varför "plan A" - jo, det fanns en B och C också... beroende på hur sjukskrivningen skulle bli.... Men A blir bäst för mig, även om det är trist att få det bättre för att någon annan går i väggen.

Bloggkursen i morgon är inställd. För få deltagare. Det är ju trist i och för sig, men det känns inte helt fel att få en hel lördag till skänks... Mitt slapparbehov känns oändligt ibland.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fara som ett skållat troll mellan två arbetsplatser kan inte vara något vidare. Jag har också haft delad tjänst på två ställen...men det var iallafall i samma hus. Men det var jobbigt ändå.

Tankevågor sa...

Förstår att det måste vara knöligt att flänga mellan skolorna så där.
Läs (på min blogg) vad jag tycker om vår rektors inventering av vad lärarna och övrig personal vill göra till hösten! ;-)

Bloggblad sa...

Gunnel: För några år sen var jag på 3 olika. Det är helt odugligt, kostar en massa energi.

londongirl: Ajm kamming!

Vonkis sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen Jäkla skit-beta.

Vad skönt att slippa flänga runt så där, även om det är för att någon är sjukskriven... Hur länge ska du vikariera?

Anonym sa...

Jaså, du är beta också nu. Då kan man inte blippa in på min sida, men när det står Eva är det jag, Eva på Frösön. Om nu ingen fler Eva är in till dig.

Bloggblad sa...

Vonkis: Jag instämmer i kören: Skitbeta!

Eva: I alla fall är det bara du som kallar dig Eva, så då vet jag.