Statcounter

söndag, februari 04, 2007

Födelsedag

Jag älskar födelsedagar - mest min egen - men om jag bara får tårta och hjälpa till att öppna paketen, så duger det med andras också. Jag har liiiite svårt att tro att min jättestora morbror som fyller 28 (i morgon) har varit en liten bäbis, men mormor säger att han faktiskt inte var det heller. Han var stor redan från början. Han vägde två kilo mer än jag gjorde när jag föddes.
Här spanar vi in tårtan - som bara fick 8 ljus - mormor hade inte fler.
Undrar om han tänker ta allt själv...

Närå, jag fick en stor bit - och sen fick jag en till - och en till....

Nu vet jag vad han fick... men jag talar inte om det. Sen hade vi 3-generationerskram men vi blev visst lite suddiga.

21 kommentarer:

Lena sa...

Åh, den blicken i väntan på tårta!

Anonym sa...

Förstår att du blev lite orolig vad det gäller just tårtan....för din morbror är ju jättestoooor :O)

Generationskramen är jättefin. Mycket glädje i den bilden - vad gör det då att den är lite suddig. Hälsa mormor att om hon kommer på att hon ska sälja den där fina byrån...då kan hon höra av sig till mig. Lovar du att göra det??

Bloggblad sa...

Panter: Mmmm.... ser alltid ut sån när tårta är på gång.

Gunnel: Mormor hälsar att hon gärna skulle sälja den, men det är arvegods från farfar och pappa vill inte sälja den.

Monica sa...

Visst är det läskigt när man tror att det inte ska bli tårta kvar till en själv? Jag vet precis hur du kände. Tur att du fick en bit i alla fall. Eller kanske två?

Elisabet. sa...

Hälsa mormor att jag är dödens avundsjuk på att dom verkar ha så STORT omkring sig .., jag bor ju i en pytteliten lägenhet och det där ser ju ut som ett slott nästan ...!
Då får hälsa morbror och gratulera från Ystad!

Bloggblad sa...

Monica: En stor och två små fick jag!

Elisabet: Jodå, man hinner få upp farten när man springer. Fast mormor klagar över att det är många rum att städa... och att lägga ifrån sig saker i... och sen leta i...

Strumpstickan sa...

Du har världens sötaste barnbarn!

Bloggblad sa...

Strumpstickan: Det tycker vi också - liksom alla mor-farföräldrar...
Men det finns risker med att vara så söt, för det blir väldigt ofta kommenterat så att hon hör. Och utseendet är ju inte allt....

Annika sa...

Och så fick du PRINSESSTÅRTA!! Det är min älsklingstårta som jag så sällan äter eftersom den inte finns att få tag på där jag bor. Vad mysigt och trevligt det ser ut hos mormor! OCH den där kramen på sista bilden var INTE dum!

Anonym sa...

Åh prinsesstårta! Den bästa tårta jag vet! Förstår att du åt flera bitar, det skulle jag också ha gjort.

Bloggblad sa...

Annika: Jag har inte varit så förtjust i den sorten tidigare, men min man älskar den - och eftersom jag sällan bakar numera... så har jag med tiden lärt mig gilla den.

Eva: Jaså, du också! Jag har upptäckt att den är godast om den får stå hella natten och tina sakta i kylskåpet.

Anonym sa...

Finfina bilder!

Och princesstårta är smarrigt :)

Jag tycker barnbarnet verkar vääääldigt tålmodig.

Bloggblad sa...

lalandakid: För att få en bild där barnbarnet håller sig still krävs det tåååålamooood... Hon har inte ordet "vänta" i sin vokabulär.
Men fin är hon.

Kan väl ändå erkänna att jag varit trött i dag, jag är inte van vid att ha sångstund redan före frukost... men nu tar det ett par veckor till nästa gång.

Linda sa...

Mysigt med födelsedagsfirande.
Det tror jag aldrig att jag blir för gammal för, jag älskar paket :)

Susanne sa...

Du får gärna komma hit och äta mer tårta. Det blev lite över när jag firade födelsedag sist. Fast det är klart, prinsesstårta är det inte, utan hembakad ambrosia.

Sista fotot är ett riktigt härligt "glad-foto"!

Anonym sa...

"Marsopantårta" som lillebror säger,det är ju så gott!
Och kramar är så mysigt,ni verkade ha en härlig dag :-)

Det Mörka Hotet sa...

Åh, TACK för de underbara bilderna och den fina texten därtill!


Samuel

Saga sa...

Jag håller med! Tårta är det bästa som finns.
Jag var på kalas i helgen och åt jordgubbstårta, mums. Jag brukar vara den som sitter kvar längst vid bordet när alla andra barn tröttnar och vill leka istället. Men den här gången satt självaste jubilaren också kvar tillsammans med mig :)

Kram Saga.

Bloggblad sa...

Susanne... nu blir jag förvillad, jag trodde att jag redan hade skrivit att jag kommer som ett skott!

Lindalotta: Jag (mormor alltså) är nog den enda i världen som inte alls är så förtjust i paketerade överraskningar... säkert nåt jag borde gå i terapi för...

Mammamia: Jo - det var en bra stund - men stressigt. jag skulle iväg och sjunga med både kyrkokör och barnkör, så jag tittade mest på klockan... Allt är ju inte vad det synes vara jämt...

Det mörka hotet: Vassego och välkommen! Det händer ca en gång i månaden att bloggen invaderas av barnbarnet.

Annika & Saga: Vi får väl låta våra små träffas via kommentarerna här! De kanske får lika kul som vi!
Skönt att det finns nåt som serveras som slinker ner helt utan tveksamhet.

Tankevågor sa...

Tårta är mums! Sjöng du fint för din morbror?

Bloggblad sa...

Londongirl: Jaaadå! Och kramade och pussade.
Men på morgonen efter såg inte mormor så pigg och glad ut när jag hade sångstund och hon fick äta frukost lite tidigare än vanligt... :)