Statcounter

fredag, augusti 10, 2007

En liten videosnutt....

Kan ju inte låta bli att lägga ut en liten filmsnutt från dagens regndusch!





Va? Så trist! Det gick inte att lägga ut! Det var väl synd... Då får jag berätta vad som fanns på filmen: Regnet stod som en vägg utanför, och inne var det så mörkt att vi fick ha tänt. Barnbarnet och jag slet av oss alla kläder och sprang runt i trädgården och åkte kana på det blöta gräset... och hoppade i bassängen där ytan var prickig av regndroppar. Jättekul!

Men nu är den lilla avhämtad och huset ska ställas iordning till ett mindre festkalas. "Ska ni grilla?" undrade barnbarnet längtansfullt...
Och som vanligt de få gånger vi tänker grilla, så regnar det... det hör liksom till.

13 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Underbart att springa naken i regnet:)

Anonym sa...

Jag vill se film...stamp...jag vill se film....stamp....jag vill se film....stamp....osv

Det låter som om ni utnyttjade regnvädret och gjorde något positivt av det. Bra!!

Det där med grillning känner jag väl till. Ofta grillat och fått ätit inomhus...det är liksom inte samma sak.

Anonym sa...

Åååå, det var ju synd att filmen inte "gick att lägga ut". :)

Anonym sa...

Jag ville ju också se film...

Anonym sa...

Du är rolig du!

Själv så har jag suttit här vid datorn hela dagen och ägnat mig åt släktforskning. Annars hade jag tänkt att besöka marknaden på Augustifesten, men när regnet stod som spö i backen vid 10-tiden så fick det va. Jag stannade här istället och hittade nya uppgifter och mailade några andra släktforskare. Så det har varit så givande...

Ha en bra helg!

Susanne sa...

Vad roligt det låter! Betydligt bättre än att stå och vänta på tåget i kvav och åsktung luft med mängder av människor som ska hem från jobbet.

Lycka till med grillningen. Jag tror att det blir uppehållsväder precis när ni ska sätta igång.

Bloggblad sa...

monica: Nu var jag liiiite feg, så jag behöll bh och trosor, men det var faktiskt jättehärligt. Barnbarnet trodde inte det var sant - att det bara gick att göra nåt så galet och så roligt!

Gunnel & Monica & Nina: Hehe... jag vill inte ens se det själv... skulle faktiskt inte drömma om att filma det...:) jag bara luras.

Pladdertanten: Det är många år sen jag var på augustifest i Nrkpg - skulle vilja se fyrverkerierna!
Släktforskning låter roligare än gatufest...

Susanne: Det är liksom olika liv... med tåg och trädgårdsgrillning... och faktiskt - det blev fint väder och sol och ljummet på altanen. Har just släckt och stängt och plockat in och ska släcka ner datorn.

Anonym sa...

Lyckliga unge som har en så friskt galen mormor!

Bloggblad sa...

Liten tant: Tack ska du ha. Det roliga med barnbarn är just att kunna ta sig till med vad som helst för galenskaper... Hennes skratt är så härligt och lockar mig att skratta också. Hon tyckte att det var så galet, så när pappa kom viskade hon det till honom....

Morgondimma sa...

Den filmen känns som den har Oscar-potential... VILL SEEEE

Anonym sa...

Jamen visst är det väl så?! Här hemma också. Har man planerat grillning så blir det.. - Regn!
*ler*
Ha en fin helg.
Mvh Lallis

Bloggblad sa...

Morgondimma: Hehehe... jag förstår att du skulle haft roligt åt den - om den hade funnits...

lallis: Ny bekantskap, tror jag. Välkommen hit.
Faktiskt hade vi tur - det blev först uppehåll och sedan sol.

Anonym sa...

Jag kikar ofta, ofta på din manekängvideo och blir lika glad varje gång.Den är underbar!! Synd att du inte kunde lägga upp en på ert bad i regnet.... den hade säkert glatt mig precis lika mycket.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram