Statcounter

lördag, augusti 18, 2007

Sista allsången...

Sitter här och barnbarnslängtar och tittar på lite videosnuttar... kan inte låta bli att dela med mig av vår egen version av Allsång på Svansen - vem vet? Nästa år kanske flickebarnet vet vad det heter på tråkriktigt språk... och det är bara hälften så kul.
Det känns bra att hon går i mormors fotsp... näe, det måste väl vara mormors notlinjer och går i... och hittar på egna låtar när det behövs.
Hon har koll på att publiken ska vara delaktig - men missar vilken hand mikrofonen är i... :)

24 kommentarer:

Lena sa...

Ljuvligt! Tala om scennärvaro och utstrålning.

Anonym sa...

Fantastiskt! Och armen som sträcks upp och allt!

Bloggblad sa...

Panter: jag har en videosnutt där hon svänger på höfterna och dansar, men jag är livrädd för att lägga ut nåt som kan vara det allra minsta utmanande... så det blev en enklare variant...

it-mamman: jodu, hon har snappat upp en hel del!

mossfolk sa...

Underbart! Det ska börjas i tid. Och hur glad blir man inte när man ser sådant här :)

Anonym sa...

En sån liten goding:)
Kram Lallis

Anonym sa...

:) !

qi sa...

Hon är suverän! Och dockorna som är med, verkligen med...

Elisabeth sa...

En blivande scen-stjärna...alla gånger! Scennärvaron och kontakten med "publiken" är bland det bästa och det gulligaste jag har sett...!!

Det påminner om Carolina som sjöng "Mors lilla Olle" när hon var 2,5 år gammal.. alla verser! Vi har det inspelat på en äldre modell filmkamera.. måste nog höra om någon kan hjälpa mig att föra över det på ett nyare medium! (Hon sjöng mycket och ofta som liten, tyvärr inte alls lika ofta nu..nu sitter det oftast en ipod i öronen istället...!)

Ha det bäst.. och tack för att man fick vara med på "allsång på svansen" en stund...!

Många kramar..

Anonym sa...

Sån ljuvlig liten stjärna!
...och barbisarna diggade. Mycket bättre än riktiga allsången!!!

Anonym sa...

En ljuvlig liten prinsessa. Hoppas hon fortsätter att sjunga.

Strumpstickan sa...

Hon är så mysig!

Anonym sa...

Jättegulligt! Och underhållande :)

Bloggblad sa...

Tack för era kommentarer - jag förstår att ni förstår att jag ständigt längtar efter den här ständigt sjungande solstrålen....

Hoppas verkligen att hon inte slutar sjunga och bara proppar in pluggar i öronen i stället...

Anonym sa...

Helt underbart =)
Jag har tittat tre gånger... och det blir säkert fler.
Jag förstår verkligen att du längtar efter henne!
Kram

Bloggblad sa...

Majsan: Om du klickar på JULI 2007 i högerspalten, och scrollar ner till 9 juli - då får du höra nåt ännu underbarare... jag tror inte du hade hittat hit vid den tiden.

Vonkis sa...

Nu finns det lite att läsa om flytten hos mig. Är så stressad att jag inte hinner lyssna på Svansen, får ta igen det senare.

ha det gott så länge :-)

Anonym sa...

Vad månne det bliva...hon är bara för go den jäntan

Bloggblad sa...

Vonkis: Ta det lugnt! Skolan börjar i vilket fall... :)

Gunnel: Jodu, det är en go' efterätt i livet, att få barnbarn.

Amber sa...

Jag är fortfarande fascinerad av det hon måste höra inom sig - i slutet av filmen har hon ju, i stort sett, slutat sjunga, men knäna håller takten. Det är som gamla låtspelare, där takten sitter i benen.

Bloggblad sa...

Amber: Tänk om man visste! Fast barnet har fått i sig sånger sen långt före födseln, i stort sett alla omkring henne sjunger och spelar - nåt avtryck/intryck ska det väl lämna.

Anonym sa...

Helt uuuuuunderbart :-)

Evas blogg sa...

Hon är bäst!! Helt underbar scennärvaro och polarna barbies som är med på ett hörn! jag har sett den två ggr nu, bättre än det riktiga Allsång på Skansen!

Bloggblad sa...

decembertjej + Eva: Som ni förstår behöver vi ingen annan underhållning när hon är här...

Evas blogg sa...

Kan tänka mig det. Måste kolla en gång till!!