Statcounter

torsdag, november 08, 2007

Muddbegäran

Det var en dam som ville se mina muddar som ska med på julmarknad - en liten en som är alldeles nystartad (julmarknaden alltså, inte damen) - men ändå... Det blir mitt första försök som försäljare. Mina böcker kommer förstås att vara med som julklappstips också! När jag ser muddarna så här samlade, inser jag att jag kanske ska satsa på lite annan färgskala än min egen.... men samlingen är inte klar än! Jag hinner några till. Men inte idag, för min lediga dag skall ägnas åt att bara slappa och slöa. Gå en promenad, ligga på soffan och lösa korsord och investera i mer ork framöver... kanske slumra till lite där på soffan....

33 kommentarer:

görel sa...

Jag tycker dina muddar är jättefina, och det verkar vara ett alldeles lagom projekt för en otålig stickare som jag, men jag måste erkänna att jag inte riktigt har fattat vad man ska ha dem till...? Är det för att ha nåt fint som sticker fram ur jack-/kapp-/rockärmen?

Eller klär man de lokala lyktstolparna med dem? :)

Anonym sa...

Du är en hejare på att sticka snyggt!
Jag tror att du får sälja,personligen tycker jag att den vita i högra hörnet ser skönast ut men den lila i mitten är snyggast :-)

Såna där slappa och slöa dagar är nyttiga,hoppas du hade det skönt!

Linda sa...

Härliga!
Och helt klart ser man vad du har för färger själv :)
Jag som tycker att stickning är avkoppling skulle gärna kopplat av med stickorna i soffan :)

qi sa...

Jag tycker att din färgskala är helt ljuvlig!! Så många fina muddar.. Blir sugen på att göra en med sån där med klockad kant, hrlt underbar!

Bloggblad sa...

Görel: Hehe, inga lyktstolpar för min del... man har dem som värmare och som dekoration. Jag är ganska frusen, och har upptäckt att muddarna värmer mer än man tror.

Lagom projekt, ja. Jag är för lat för att sitta och räkna.

Mammamia: Ja, den med G-klaven gillar jag också, fast volangerna är inte heller dumma. Den lilla mjukisen är i samma garn som barnbarnet visar här nedanför.

Linda: Fast jag kan bara sticka till teve (så du förstår att det blivit en del bönder, mammor, idoler, gokväll och annat som inte kräver nån större koncentration)

Qi: Jag älskar också de färgerna... och den med klockad kant är restgarner i tunn mohair med pärlor lite slumpmässigt, sen har jag bara chansat med volangen - och det funkade.

Anonym sa...

Jätteläckra muddar. Vad kul med julmarknad. Kanske man skulle satsa på att sälja raggsockor *s* Det är mitt senaste stickprojekt =)

Bloggblad sa...

Majsan: Jag stickade massor av sockor till barnen förr, i restgarner och olika mönster, men nu är jag för lat för att räkna. Visst ska du passa på att sälja på marknad!

Annika sa...

Jättekul (och mysigt) med julmarknad och kul att du ska sälja! jag gillar dina muddar mkt och färgskalan är helt i min smak! Min favvis är den gråa, tror jag...

Anonym sa...

Stilig samling! Men fanns det inte ett par med pianotangenter också ...?

Anonym sa...

Snyggt!....och julmarknaden kommer att vara i din hemstad eller...??"Morskan"

Miss Gillette sa...

Förlat för att räkna? Men det är ju mönster på flera av pulsvärmarna...?

Nåja: finfina är de i alla fall. Förmodligen skulle du kunna sälja mer i svart, som ju alltid är gångbart. Om det inte vore så långt till dig skulle jag gärna komma och handla ett par pulsvärmare på den lilla julmarknaden!

Anonym sa...

Snygga!

Och naturligtvis måste man ligga i soffan och samla ork.

Lena sa...

Jättefina! Vi har nog samma färgskala du och jag.

Bloggblad sa...

Annika: Den är nog mer beigebrun... men jag har härligt grått garn som ska bli uppstickat snart.

Pianoråttan: De med tangenter äro icke till salu! Jag har väl ungefär lika många muddar till - för eget bruk...

Morskan: Nej, där fick jag inte vara med, de tyckte inte att böcker är hantverk! Detta blir ovanför Getå, i Kolmårdentrakten. Inte apburen, dock.

Miss Gilette: Nåja, ok, jag måste räkna några pärlor, men det är ett intet jämfört med att sticka tröjor och sånt. De som blir över får jag väl ha julmarknad med här på bloggen...

Nina: Tack - och jag har faktikt sovit i två omgångar... jätteskönt att bara flyta bort. Värt guld.

Panter: Tack - och det är en liten fin färgskala!

Strumpstickan sa...

De är jättefina! De kommer gå åt lika fort som laxen på ett julbord:)

Bloggblad sa...

Monica: Tack, jag hoppas ju det... och jag tänker inte ta betalt för arbetstimmarna... alltså min normala konsulttaxa.

Anonym sa...

Det låter som en alldeles underbar ledig-dag.
Vad roligt att vara med på en julmarknad med egna alster. Fasiken mina ligger fortfarande ogjorde i påsen...men jag vet att dom finns där bara lusten kommer

Elisabet. sa...

Ja, jag tycker också den i mitten är helt ljuvlig .. och den långa grå. Oj,nu slocknade min tv!

Anonym sa...

Vika söta muddar du har stickat!
Sådana skulle man behöva själv.. :)

Kram Caroline

Anonym sa...

Jättefina, verkligen! Du har verkligen varit flitig för de muddar som jag har sett på bloggen tidigare, finns inte med i samlingen på bilden. De muddarna med noter på t ex.

bollebygdsbo sa...

Kul att se - säkert kul att göra också. *ler'
Dottern uppe i Hålland stickar och virkar muddar i parti och minut.
Till alla som ber om det - nästan. :-)
Hon tycker det är roligt också.

Lycka till på marknaden.

Humlan sa...

Jättefina! Och visst är det så att muddarna värmer, har man dessutom långa armar, så är det jätteskönt när ärmarna är för korta.

Bloggblad sa...

Gunnel: Ja, i dag har jag verkligen lyckats koppla av. Men jag har stickat en mudd till i kväll...

Elisabet: Den "grå" är så beige den kan bli, ser nog bättre ut på bild, faktiskt, väldigt intetsägande på "rikt". Men neutral, och det är ju bra.

Caroline: Om man bara kan sticka räta, så räcker det... enklare kan det inte bli. Annars får du höra av dig efter marknaden.

monica: Nej, just det. Det här är bara nya, de jag visat förut är dem jag använder. Många teveprogram blir det...

Bollebygdsbo: Jag kanske donerar några sen till nåt kyrkligt lotteri? Jag har inga stora förhoppningar på marknaden, den är ny och ganska liten.

Humlan: Ja, det måste förstås vara ett extra plus. Jag har så korta armar att jag inte tänkt på det.
Men jag tänker på dig när jag vattnar mina omplanterade hoyor. Än har jag inte sett några knoppar.... får väl hota med komposten...

Anonym sa...

Men det är ju fint att de är i samma färgskala! Gör ett antal i en glidande färgskala, det blir snyggt att lägga fram i en butik t ex...

Eller som en regnbåge?

görel sa...

Nu, efter flera tittar på dina muddar och 23 kommentarer senare, är jag allvarligt såld på det här med muddar. Dels ska jag absolut börja själv, och dels tycker jag att det vore väl finfint med en muddbutik här i högerspalten!

Anonym sa...

Du är min idol och förebild. Jag har tänkt att jag ska börja sticka igen många gånger men det har inte blivit. Här finns ingen riktig garnaffär. Jag hade tänkt kolla på några i Stockholm men inte haft tid eller varit i rätt trakter. Just nu lägger jag ut pengar på hjälpmedelen som går sönder eller måste köpas in till huset, Branvarnare som är skitdyra, måste funka ihop med min nya varsebmottagare. Nästa är lampor till flickornas rum. Jag vill hellre lägga ut pengar på nya kläder och garn eller ridningen.

Elisabeth sa...

Väldigt snygga muddar.. speciellt de där vita!
Usch och fy, nu kom den där avundsjukekänslan flygande igen.. jag-skulle-också-vilja-kunna-det-där-känslan!

Äsch.. sånt är livet! Tur att vi är bra på olika saker!

Varm kram..

Bloggblad sa...

ab: Ja, jag ska ju förstås försöka få det att se attraktivt ut - nu håller jag på med mörkt grå som omväxling. Regnbåge är inte nån dum idé alls.

Görel: Så trevligt att du blivit omvänd och insett vikten av muddar!

Anne-Maj: Jag minns halsduken som du fick fart med då när vi började blogga om stickning. Och jag njuter av att vara idol i nåt enda litet avseende... :)

Elisabeth: Huvudsaken är att man vågar erkänna när man är avundsjuk. Då är hälften över - värst är de där som bara fnyser åt andra för att de inte ens kan erkänna sin avund. Jag är också avundsjuk på en himla massa saker, dock aldrig missunnsam.

Hannele på Hisingen sa...

Inget fel på den färgskalan.

Anonym sa...

Värmande muddar...vore bra att ha. Så härligt att värma sig med nu när kylan nu kommit.

K sa...

Jättefina muddar! Jag har lyckats sticka ett par också, som jag sålt. Fick förfrågan om att sälja till en hälsokostbutik, men har inte kommit fram till något vettigt pris. Blir för dyrt om man ska göra det affärsmässigt. Hoppas du får dina sålda på julmarknaden.
Fler stickprojekt på gång?

Bloggblad sa...

Hannele: Den är underbar - men jag kan ju inse att andra tycker annat.

CW: Stickar du också?

Magalös: Jag vet att många tar 300:- för ett par muddar. Då tror jag inte jag får några sålda, så jag kommer att ligga mellan 100 för de enkla och 200 för de mer avancerade.

Jag har nog bara muddar igång just nu.

Bloggblad sa...

Hannele: Den är underbar - men jag kan ju inse att andra tycker annat.

CW: Stickar du också?

Magalös: Jag vet att många tar 300:- för ett par muddar. Då tror jag inte jag får några sålda, så jag kommer att ligga mellan 100 för de enkla och 200 för de mer avancerade.

Jag har nog bara muddar igång just nu.