Statcounter

torsdag, juli 31, 2008

Att göra...


Nej, jag ska inte klaga, jag är ju nästan färdig... Ska bara rätta efter att ha fått en del saker påpekade av min superduperbraiga korrläsare som ger mig tips och ser allt med sina proffsögon.
Sen ska allt iväg med rätt bilder (det är det jobbiga!) till tryckeriet så att jag hinner få ett korrex av församlingsbladet - sen ska det rättas och fixas... sen tar det ytterligare ett par veckor innan det ligger i brevlådorna, så det blir inte dagsfärska nyheter precis.
Men det är inte bara jobb som håller mig borta från blogglivet... jag har spenderat mycket tid nere vid kanalen... hur och vad och varför vet ju den som brukar läsa här. En fin konsert var det häromkvällen med denna sångerska http://www.annchristinhallgren.se/ som det går att lyssna lite hos, det var jazzvisor av hög kvalitet. Sommarens höjdare för min del.
Och i kväll blir det konsert ute vid kusten med fyra damer som är i hatten... ja, de kallar sig så, det är inte vad jag tror de är. Men nu - full fart mot deadline! (Men usch, så ödesmättat det lät...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du kan varva jobb med lite annat också. Fast jag tror nog du tycker det är lite kul det här med församlingsbladet också :O)

Ha det skönt i sommarvärmen

Amber sa...

Vilken ordning du har på ditt skrivbord! Min exman kommenterar ibland på kökkenmöddingen han är ju arkeolog)han ser på mitt skrivbord när han hämtar sonen.

Bloggblad sa...

Gunnel: Jodå, jag tycker det är kul. Mest att intervjua och skriva, själva inskickandet är rätt jobbigt, att välja rätt bild och att sen få iväg rätt bild...

amber: Hehe... helt fel. Du ser bara 1/6 av bordet. Resten är totalbelamrat... jag fick 5 meter bordsyta...nästan 5 kvm... och har bara lite rent just vid datorn... MEN - det ska bli ändring... ska röja när som helst.

Eleonora sa...

Du är super som orkar genomföra allt det myckna jobbet fast det är minst 35 grader ute! Inne vid datorn är det väl ännu varmare. Men jag såg ju ditt förra ex av Kanalen och förstår att det innebär mycket jobb - hur mycket är kanske inte så lätt att tänka sig. Ha det gott vännen