Statcounter

lördag, september 13, 2008

Vilat färdigt?

Så där, två veckors bloggtystnad... skönt och vilsamt. Jag som annars har tyckt att det är så himla kul att få kommentarer har känt mig nästan stressad av att svara, så det har faktiskt känts behagligt tomt i min inbox. Själva svarandet i sig är inte så tungt, men det är ett evigt klickande och väntande med en dator som ideligen stänger av sig själv...

Och så har jag bestämt mig för att vara mindre artig i fortsättningen, naturligtvis läser jag och blir glad för respons, men jag svarar bara om det är direkta frågor. Jag är rätt nyfiken av mig, så jag kommer nog att läsa en hel del bloggar, men kanske inte kommentera så ofta som jag brukat. Samma sak där, ett evigt klickande och sen sjösjuka bokstäver som jag skriver in fel - eller också försvinner kommentaren och jag får börja om...

Så där, då var mitt nya bloggliv redovisat. Jag har faktiskt saknat gemenskapen en del...

Och så drar jag igång med barnbarnsbesöket. Hon får berätta själv:
Det är medeltidsdagar i stan, så vi har vimlat med vikingar, riddare och medeltida hantverkare idag. Bakat vikingabröd (som var så gott att det nästan blev slagsmål om att få smaka) ...
...rullat kardat fårull till vikingaleksak ...
... och köpt en fin ring i brons med stjärnor. Och sen blev det så olyckligt att det ser ut som värsta fingerpekningen... Naturligtvis blev det en ridtur också - fast inte för mormor, i morgon kanske... näe, då går vi bara på medeltida mässa i kyrkan. Hon är lite trög så där, min mormor... Inte alls så skrajsigt som förra året. Hästen heter Rimma. Morfar höll i lite, men honom har vi klippt bort.

Nu ska jag plocka fram räkor - det är bland det bästa jag vet. Vi får se om vi ses i morgon! Då kanske jag sjunger en stump.

16 kommentarer:

Vonkis sa...

Välkommen tillbaka! Visst kan det bli stressigt med kommentarer som förblir obesvarade, försöker dock att inte stressa upp mig så över det.

Vad mycket ni hann med på de där medeltidsdagarna, ser fram mot att höra dig sjunga i framöver då :-)

Annela sa...

Vad roligt att du är tillbaka! Jag har saknat dig, men det är välbehövligt med en paus ibland. OCH man behöver inte svara på kommentarer om man inte vill eller orkar. Då tar det ju aldrig slut och man orkar inte skriva nya inlägg.
Sköt om dig!

Humlan sa...

Så trevligt att se dig (er) igen!
Jag är ju själv väldigt ojämn med mitt skrivande, av olika anledningar, men jag hävdar också att bloggandet ska vara av lust och inte en börda.

Anonym sa...

Låter som ni haft en bra dag..:)
Thomas

Cecilia N sa...

När jag var liten hade min mamma en gammal bok som hette något om "lillprinsen", alltså en bok om kungen när han var liten.

Jag var väldigt avis på att han hade en egen ponny. Den såg, enligt mitt minne, ut preciis så där. Rosita tror jag den hette.

mossfolk sa...

Å så kul att du (ni) är tillbaka!!! Och inte gör det något om du blir en smula mindre artig bara det kommer lite uppdateringar, en sångsnutt eller fina bilder då och då :)

Och till lilla fröken L säger jag att det ser riktigt roligt ut det där med medeltidsvecka! Så att man blir rent avundsjuk på brödbak och leksaksfix och inte minst ridning. Jag tror t.o.m. att det hade fixat sig fint om morfar hade stått vi mormor och bara hejat på för nu ser du allt väldans modig ut både på och bredvid hästen :)

Anonym sa...

Välkommen tillbaks!

Ja, ibland blir man nästan sjösjuk av alla underliga bokstavsformationer. Orka!

Anonym sa...

Kul att du är här igen!
Man måste ta makten över sitt eget förhållningssätt till sin blogg, det är då sant och visst.

Den senaste tiden har jag haft fullt upp minst sagt, med min fildelnings och upphovsrättsdebatt. När jag går igång med sånt måste jag planera in att kunna fortsätta debatten. Så många gånger avhåller jag mig från att skriva inlägg om sånt som jag vet kommer att trigga debatt.

Idag tipsar jag dock statsministern om en väg till popularitet. Och försöker få bli kulturminister som tack!

Anonym sa...

Fina bilder:) Välkommen tbks!

Ingela sa...

Håller med dej, kommentarssvar är inte ett måste. Det är oftast roligt, men blir det många kommentarer som nästan utvecklas till dialoger ska man inte känna tvång att fortsätta i det oändliga.

Jag blir ändå glad om du i fortsättningen tittar in ibland! Kommentera när du har lust, så gör jag.

Bloggblad sa...

ALLA: Tack ska ni ha!

Emelie sa...

Vad bra att du kom tillbaka innan jag hann sakna dig alltför mycket ;)

Förresten, hur var medeltidsmässan? Vem hade den i år nu när Mikael inte är kvar? Ici Huh, jag måste släppa taget. Hemma är ju inte där längre ;)

Emelie sa...

det ska vara ett frågetecken mellan Ici och huh. Fingrarna arbetade lite för fort över tangenterna.

Bloggblad sa...

Emelie: Jag tror att alla kallar sitt "hemma" för "hemma" hur långt de än flyttar - där man bor är hemma för stunden, där man är uppväxt är det för alltid. Min pappa som hade bott i precis hela Sverige, från Arvidsjaur till Trelleborg, sa alltid "hemma" om Norrahammar där han ändå bara bodde i 19 år.

Det var Cecilia som predikade, men alla tre prästerna var med. Väldigt mycket folk i kyrkan, och helt underbar musik med en grupp som sjöng klockrent i sånger från olika tidsåldrar inom kyrkan. Prima Virga.

Den här gången var mikrofonanläggningen påslagen. När Mikael hade det, stängde han av allt - och ingen hörde ett ord...

Linda sa...

Vilken härlig dag och perfekt avslutning med räkor - det är ju så gott :)

Musikanta sa...

Kul att du är tillbaka! Så bra att du skriver om medeltidsdagarna i S-ng. Vi var på utflykt till Öland, mirrfamiljen, MM och jag över helgen, så det blev inte en enda fattig riddare för vår del till bloggen...