Statcounter

måndag, januari 19, 2009

Apropå att gnugga sig...

...mot kändisar. Såg någon av er Peter Johansson sjunga ihop med Malena E*man i kväll? I så fall kan ni skryta med att ni läser samma blogg som Peters faster... Eller gills inte det? Nähä...Lite långsökt kanske, jag erkänner... men vaddå? Sonen här i huset talar minsann alltid om för oss att de gick på samma högstadium samtidigt!

(Den som vill höra mer av Peter kan klicka i min högerspalt.) Nu ska jag inte nejmdroppa mer.

Länken här går till en granne som lottar ut en fotkräm till den som hjälper henne att hitta på ett fyndigt namn till sin fotvårdsklinik. Jag gick väl igång lite själv när jag såg uppropet...
  • Hack i häl...
  • Jag rår över dina tår...
  • Fotogen...
  • Fot&Tå...

Näe... det blir nog ingen salva för min del...

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Nu är jag här hos dig och tittar! Jag har lagt in ett par bilder på smycken nu om du vill se! Vilken bra sida du har.. den är rolig att läsa! Vi ses kanske imorgon!

Bloggblad sa...

Liv: ja, det hoppas jag vi gör. Och nu har jag lagt dig bland favoriterna - kan berätta mer om hur man "pingar" sen.

Elisabet. sa...

Hur jag än försöker lyckas jag inte komma på nånting att bräcka dig med när det gäller kändisar.

Ska jag verkligen inte komma på EN ENDA EN ...!!?

Få se nu ...

mossfolk sa...

Äh, jag kör fortfarande stenhårt på att jag har haft Ulrika Knape som gymnastiklärare och Anna Lindberg i parallellklassen på gymnasiet. Nu börjar det bli dax att en annan kändis dyker upp i mitt liv innan någon tycker att jag börjar bli tjatig...

Kreativ runt fötter tänker jag inte ens försöka vara denna tid på dygnet :)

Bloggblad sa...

Elisabet: Så skönt att du ser seriöst på den här tävlingen! :) Men vaddå? Du som haft personlig kontakt med han den där snygge i På Spåret! Wester.. var det visst. Sån närkontakt har inte jag.

Mossfolk: Anna L gick samtidigt som sonen i Karls-koga... skryter han med ibland....Och mamman gick på GIH i Ö-e när vi bodde där - såg henne ibland, men jag har inte nån närmare kontakt med gymnastik i nån form i övrigt..:)

Visst är det kul att dra fram gamla kändisgnuggningar i ljuset och damma av dem...!

Anonym sa...

Hej...och Tack för en humoristisk men ändå allvarsam blogg. Du är en stjärna!

Bloggblad sa...

Monika: Jag tackar allra ödmjukast... trots att stjärnglansen stundom är lite matt...

Anonym sa...

Hej..igen och tack för Ditt besök. Förstår precis vad Du menar. Ord utan tonfall kan vara svårt att förmedla. Precis på samma sätt som ord med "med tonfall" kan misstolkas. Kommunikation är svårt.
Må gott! Vi hörs igen...

Evas blogg sa...

"Sköna fötter", "Fötternas vän"...om du och hon hade en gemensam lokal skulle ni kunna kalla den "Fotnoten" :)

Då vill jag säga att jag har gått i samma klass som Rolf Lassgård!!

Bloggblad sa...

Eva: Heheh... Fotnoten var himla fyndigt!

Och RL... det smäller högt!

Musikanta sa...

Jag har kramat Peter och han mig många gånger när han har sjungit hos oss i Mogata kyrka på Midnattsmässan. Senast på en begravning för några år sen tror jag. Dessutom hade jag ju alltid med Cousins på Farledskyrkans högtidliga öppnande på den tiden jag var ordinarie kantor i församlingen. Så jag kan ju också säga att jag känner en kändis...

Han gick f.ö. i samma årskurs som Mirren fast i parallellklassen. Han är fortfarande samma goa och gulliga kille som han var då, verkar det som. Och jättesnygg!

Jättebra namn på fotvårdsklinik tycker jag. I synnerhet det sista, haha!

Bloggblad sa...

Monika: Just det! Jag såg f.ö. inte att du hann emellan med en kommentar där.

Musikanta: Han har insett att han vinner på att inte åma sig och spela stjärna - för det är han utan kråmande.

Anonym sa...

Ja, just Peter såg jag på TV:n igår kväll. Dessutom är jag en av dom som får se han på lördags kväll också.

Å, läser jag samma blogg som Peters faster. Vad ska jag då bidra med? Svärmor har haft Peter i barntimmarna. Jag och svärmor var på samma julgransplundring som Peters pappa som jag dessutom förevigade med kameran.

Det får nog va bra så...

Klimakteriehäxan sa...

Oemotståndligt att föreslå fotnamn!!! skred genast till verket!
Jag tyckte inte den där duetten var så himla super. Är faktiskt lite trött på Malena E fast det får man kanske inte vara?

Bloggblad sa...

Pladdertanten: Det var väl ett rejält bidrag... och idag var det stort reportage IGEN...

K-häxan: måste kolla! NÄE, du får inte vara trött på henne... hon är en av mina största favoriter. Såg henne live i Globen en gång och bara älskar hennes röst.