Statcounter

torsdag, maj 14, 2009

Nästan...

Nu vet jag inte hur man gör för att lägga in en färdig youtubefilm - så den som vill höra vad vår kör ska bjuda på i Karlstad domkyrka nästa söndag får klicka på länken. Fast... tänk bort svarta kläder och orkester med stilig dirigent. Ta bort harpan och lägg dit en levande d:o - lägg på blå körkåpor och ett piano... och ta bort några av proffsen... och vips - där är vår kyrkokör!

Jag hade tänkt mig ett par superlugna dagar efter de hektiska förra veckan... men det blir sällan som jag tänkt mig. Det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Klaga ska dock inte, för det är jättekul att få små trevliga skrivuppdrag. Hjärnan har gått på högvarv ett par dar, men nu är det klart och ivägskickat och jag hoppas hinnas andas lite.

Nu går jag bara och väntar på att få en bild skickad från sångfågelns dagis, hon har uppträtt i deras melodifestival i dag.

TITTA vad man lär sig av sina bloggkamrater! Tack Ela!

14 kommentarer:

Liv sa...

MIn sångfågel ska sjunga på tisdagkväll inför alla elever och deras föräldrar. Han ska sjunga EMDs bidrag i årets melodifestival som 10 andra killar och tjejer!
Snart helg och snart 4 dagars ledigt! Härligt!

Anonym sa...

Det blir säkert helt fantastisk!
På höger sidan om bildskärmen på YouTube finns ett feld med "Prenumera", under detta "Webbadress" och under den "Bädda in" ... sistnämnda koiera du och klistra in i din blogginlägg men på sidan "Redigera HTLM" ... och vipps är detta med.
Lycka till och tack för alla dina kommentarer.
Hälsningar / ela

Bloggblad sa...

liv: Jag har haft 2 lediga - ska jobba i morgon - och sen helgen... så sammanlagt blir det lagom att vila ut på.

Ela: Tack! Jag såg det där, men fattade inte riktigt. Men nu har jag fattat som du ser.

Klimakteriehäxan sa...

Ha! Så bra! Jag har också försökt men misslyckats när jag har velat youtuba in nåt! Tack för hjälpen! Kul att du bara får fler uppdrag hela tiden!

Bloggblad sa...

K-häxan: Ja, man lär sig...
Om det går som det ska med det senaste uppdraget, kan det bli riktigt spännande, men jag törs inte dra några växlar på det än.

Vonkis sa...

Vackert värre det där, nu väntar jag bara på sångfågelns framträdande från Melodifestivalen? Var det La Voix hon sjöng?

Bloggblad sa...

Vonkis: Nej, Gimmi Gimmi (eller vad det kan heta?) Jag väntar också på rapport.

Vonkis sa...

Aha, Lili och Sussies (eller hur de nu stavas) bidrag?

Anonym sa...

Grattis! Det var inte länge sedan jag lärde mig (efter många misstag, svordomar och hot om att kasta dator genom fönster).

Ser fram emot film med lilla barnbarnet senaste bravader!

mossfolk sa...

Det måste ju passa henne alldeles utmärkt med melodifestival på dagis!
Hihi, jodå, jag kan precis tänka mig er kyrkokör :)

Anonym sa...

Nu har jag plussat och minusat och lyssnat - och njutit.
Lycka till!

Jag ser också fram emot att få se sångfågeln in action.

Ha en skön helg!
Kulsprutan

Bloggblad sa...

Vonkisk: Aha! Visste inte.

M-katten: jaså du också... min dator kan också få mig att säga phula ord.

mossfolk: Bra, då var det rätt förklarat... :)

K-sprutan: Jag väntar jag också... har inte hört ett ljud hit.

Ha det så skönt själv, du har väl hel sommar redan? Jag har häcken full, därav inga mail på ett tag.

Cecilia N sa...

Ååh ...

I min första kyrkokör sjöng vi den och jag tyckte så mycket om den.

Tack!

Orken som jag trodde var borta och urblekt fick färg och närvaro. Tack!

Bloggblad sa...

Cecilia: Där ser man vad musik kan göra! Fast jag är inte säker på att du hade känt så om du hört oss live...