Statcounter

fredag, juni 05, 2009

Vilken dag!

Alltså - hur lätt är det att jobba seriöst som lärare när man tittar ut över klassen och ser en schlagerstjärna som plötsligt blivit blondin, en röd djävul, en lieman, en jultomte, en toppmodell, en indian, två katter, en prinsessa, en clown...
Jag såg inte ens vilka alla var, utan titulerade dem till slut efter utseendet... (det här var det enda fotot jag kan lägga ut, alla är oigenkännbara, även popstjärnan som ser helt annorlunda ut som mörkhårig.)

Vilka ambitioner som låg bakom all förklädnad - synd att jag glömde ta med kläder... Det var hur kul som helst när vi kom till uppvisningsdelen, då går alla runt gympasalen klassvis till häftig musik och handklappningar. Och den trista röstningen på bästa dräkt är borta - elever röstar bara på den mest populäre, nu blev alla vinnare.
Sen försökte vi ha lite normal verksamhet igen... jaja... men en rolig dag blev det. Nu blir det ett glas rött och lite godis. Vi ses!

11 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ja jag kan säga att det där lilla glaset med rött satt som en smäck - och då har jag inte haft maskerad, bara en riktig rysardag på jobbet!!! Hoppas du njuter också!

Anonym sa...

Här sitter en som dryckit två glas rosé ikväll, fint serru'!
Häromdagen vad dottern N och jag i barnbarnets skola för att beskåda Ettorna och Mini-ettornas "Fantastiska Cirkus" - det var så himla kul! Tyvärr blev kameran som vanligt kvar hemma...suck

Anonym sa...

Typiskt..."dryckit" - det ska nog inte vara mer här...

Bloggullet sa...

Kul foto,barn är så härliga.
Ha en skön helg.
Kramar

Emelie sa...

Var lillebror med? Vad var han utklädd till? Sorgligt att jag inte vet det själv egentligen :( men livet ör som det är. Låter som en rolig dag!

Sara sa...

Å, det låter jätteroligt det där, tycker jag! Alla lärare är värda något extra gott varje dag!

Brittelisabet sa...

Vi har haft Avslutning idag, så jag firar också med ett glas rött.
:-)
Härligt - SOMMARLOV!

Bloggblad sa...

K-häxan: Synd att inte din rysare var en maskerad... I dag läste jag "när kamerorna slocknade" och tänkte förstås genast på dig! (Var hos frissan och uppdaterade mig på allt om tv-kändisar)

M-katten: SCHKÅLL!

Bloggullet: Jorå, på lite håll och efteråt är alla barn gulliga...
(Äsch, jag bara skämtar förstås. Har ju betalt för att tycka om de små liven!)

Emelie: Faktiskt tror jag inte det. Det var ytterst få utklädda i den klassen. I övriga var det tvärtom: de flesta showade.

Sara: välkommen hit! Det var en sund åsikt. De flesta brukar skylla världens onda på skolan, känns det som ibland.

Britt: Det är ordning och reda med Åland, det hör jag. Här skjuts avslutningen fram för varje år. Förr var det omkring den 4:e, nu är det 11:e eller 12:e.

Vonkis sa...

Vilken kul grej att göra! Älskar när man får klä ut sig.

Christina sa...

Det där ser roligt ut, djävulen var extra häftig :)

Så bra att ni har tagit bort trist röstning på bästa dräkten. Hyvens!

Bloggblad sa...

Vonkis: Det grämde mig att jag totalt glömde bort det... jag apar mig gärna.

Christina: Det var väldigt svårt att behandla honom som vanligt... kändes kymigt bara att titta på honom.
Röstningen var grym - den sortens tävlingar gillar jag verkligen inte.