Statcounter

söndag, oktober 11, 2009

Inte ett dugg cool...

Jag är varken cool eller blasé (som tur är) utan blir riktigt barnsligt jätteglad när nåt jag skrivit framförs i tv - och det är inte bara klirret från STIM-pengar jag hör, faktiskt! För den som klickar på länken och vill höra hela utan predikan före, går det att spola fram till 9 min 30 sek. Annars kan man höra sista versen i den här filmsnutten som är tagen från dataskärmen.

För säkerhets skull hade jag laddat dvd:n, själv var jag och sjöng med kören i vår kyrka. Men jag hade laddat fel... så nu måste jag ha koll på reprisen i morgon så jag får den inspelad och sparad.

Nu har jag faktiskt gjort undan en del av det jag hade på agendan - men om jag bara får godkänt på provbitarna, så blir det mycket jobb framöver. Dock tänker jag ha ledigt idag - det är dukat för hela familjen där nere, och snart ska maten på spisen. Maten gjorde jag igår...

16 kommentarer:

Cicki sa...

Så vacker den var. Jag fuskade och lyssnade bara på det här klippet men det det jag hörde lät fint.

Det är väl inte konstigt att man blir glad när man får höra något man gjort själv. Det blir jag också. Jag blir så glad när jag hittar mitt namn någonstans eller hör någon som berömmer min bok. Jag blir också lycklig för varje sak jag säljer när köparen berömmer mig och är nöjd. Det är ett fullt mänskligt beteende. Sparka undan Janthe och Luther och var stolt över dina visor/psalmer. Du är duktig med det du gör.

Och gratulera dottern när hon kommer....:-)

Elisabet. sa...

Underbart vackert!

Och det menar jag från hjärtat.

Lena sa...

Vad fint! Det måste vara en underbar känsla att höra något man skrivit framföras så vackert, att det sedan är i teve gör ju inte det hela sämre.

Bloggblad sa...

Cicki: Jag tycker också att man får och ska vara stolt över de gåvor man fått. Och eftersom jag så sällan får mina låtar spelade i tv så lär jag inte vänja mig och bli blasé.

Elisabet: Tack! Jag tror dig.

Lena: Det är alltid roligt - min barnkör och damkör sjöng så ofta mina egna att jag blev rätt van vid det forumet, men att höra andra som inte är påtvingade att sjunga det, det är det nåt särskilt med...

Bloggullet sa...

Så klart att du ska vara stolt över det du gjort, så kall blir man nog aldrig så man inte blir glad över sånt.
Det är bara några som låtsas det.;o)
Ha en skön söndagskväll.
Kram

Evas blogg sa...

Men vilken lycka! Att få höra sina egna texter sjungna i TV ÄR stort.

Klimakteriehäxan sa...

Fint. Och SJÄLVKLART ska du glädjas!

Bloggblad sa...

Bloggullet: Du har nog rätt där, de där coola kör nog bara med attityd...

Eva: Ja, så mycket nya fina sånger som det finns känns det mäktigt att bli utvald! (Och helt utan egen påverkan!)

K-häxan: Tack, och visst, jag är jätteglad - och stolt.

Christina sa...

Hurra, säger jag :)

Bloggblad sa...

Christina: Synd att inte sånger i den här genren behöver illustreras... annars kunde det nog bli en del kul bilder!

Anonym sa...

Grattis, grattis! Det är klart att du ska glädjas - det lät hur fint som helst!

Kulsprutan

Musikanta sa...

Vilken fin kör med så många ungdomar - du har all rätt i världen att vara glad och lycklig...
Jag ska höra på hela sången när jag får tid någon gång. Annars kan jag ju få noterna nästa gång vi träffas.

Musikanta sa...

Vilken fin kör med så många ungdomar - du har all rätt i världen att vara glad och lycklig...
Jag ska höra på hela sången när jag får tid någon gång. Annars kan jag ju få noterna nästa gång vi träffas.

Bloggblad sa...

K-sprutan: Tack ska du ha! Jag ska lyssna/titta på reprisen om en timme, så att jag får höra den i sitt sammanhang.

Musikanta: Kören var verkligen mer blandad än vad som är vanligt, men jag de spelade in alla sånger under en hel dag och hade nog tillgång till alla körerna i sin församling.

Marianne sa...

Å så fint! Har du skrivit både text och musik eller "bara" det ena? Jag är djupt imponerad, det var väldigt vackert!

KLART att du ska vara stolt! Du skulle sett hur jag gick och struttade när jag såg mitt namn i tv bara för att jag hade översatt en bok! Tänk då att vara upphovsman som du! Det är helt fantastiskt tycker jag!

Bloggblad sa...

Marianne: Tack, roligt att du gillar den. Jag skriver nästan aldrig musiken själv, men det finns faktiskt... 7 tror jag det är, som är publicerade som jag gjort även melodin till. Barnvisor.

Jag ÄR stolt - fast ännu mer tacksam över att orden ramlar ner på rätt ställe.