Statcounter

måndag, januari 17, 2011

Borde inte dagarna...

... vara lika långa nu som förr? Eller har jag blivit långsammare? Jag hinner inte mycket på en dag, och inser när jag tittar i högerspalten att jag ligger alldeles otroligt mycket efter när det gäller att hänga med på bloggarlistan.

Det är i och för sig väldigt roligt att ha mycket att göra och att få det ena uppdraget efter det andra, men jag får liksom inte mer tid, tvärtom, den går åt.

Mycket med sångeriet har det varit - och kommer att vara ett tag till. Jag har gjort färdigt ungefär hälften av beställningen på tjugo texter. Jag fick höra en handfull melodier i fredags, mycket givande och spännande. Det var rena julafton!

Till min fasa upptäckte jag häromdagen att nästa nummer av församlingsbladet ska börja skickas iväg till tryckeriet om bara ett par veckor, och bara grovplaneringen är klar.

Så jag behöver inte förklara varför jag inte syns till i bloggarna, va? Facebook är lite snabbare - men jag ska ta bort den som startsida, blir sittande lite för länge så fort jag öppnar datorn.

Vi ses!

16 kommentarer:

4U2 sa...

Känner som du. Önskar dig extra tid så du hinner!

Klimakteriehäxan sa...

FB är överreklamerat. Men du kommer att hinna! När missade du en deadline senast, om man får fråga? :-D
Keep cool, lady!

Bloggblad sa...

4U2: Det gäller att prioritera. Vilotid i soffan måste jag ha - och till jobbet och kören måste jag gå. Det enda jag kan stryka för ett tag är bloggläsandet.

K-häxan: Jovisst, fast det roliga är att det är snabbt med korta inlägg och man kan klicka på "gilla" att man läst.

Nej, jag har aldrig missat en deadline, men jag kan få tjata mig blå på dem som ska lämna in. Det händer att jag får lappar med evenemang som ska informeras om - men folk glömmer att tala om dag och tid... då tar det extra tid för mig att kolla allt.

Musikanta sa...

Jag förstår fortfarande inte hur du hinner att jobba alls...

Lena sa...

Mmm, datorn tar tid, så internetförbud en vecka då och då vore inte helt fel här hemma. Jag tycker att du verkar väldigt diciplinerad.

Bloggblad sa...

Musikanta: Mina tre jobbdagar går enbart åt till jobb. Men jag förstår inte heller, börjar längta till pension så jag hinner med allt.

Lena: Jag gör allt som jag måste, som inte är hushållssysslor, dom blir det rätt lite av. Men jag ser till att ha lååååånga pauser och promenader.

Nina Lindh sa...

Visst går tiden fortare nu än förut. Helt sant. Det är inte oss det är fel på. Kan aldrig vara så. Absolut inte. Tänk inte ens så.

Helt klart tiden det är fel på!

Och att man måste tillbringa så mycket tid på jobbet...

Bloggblad sa...

Nina: Tack för ditt stöd - är batterierna starkare i klockorna, kanske?

Miss Gillette sa...

Synd att du inte kan försörja dig på textförfattandet.

Evatina-beth sa...

Jobba inte dig fördärvad. Hoppas att du hinner andas mellan varven och njuta av att du får gör så mycket som du tycker är roligt.
Stor kram från Eva

malou sa...

Ta den tiden du behöver. I Zimbabve säger man inte att tiden går - den kommer hela tiden! Jag tycker det låter så betryggande, all den där tiden som inte försvinner...

Bloggblad sa...

Miss G: Ja, det tycker jag med. Men jag undrar om jag inte skulle bli riktigt stressad om jag var tvungen att klämma fram sångtexter... artiklar och intervjuer är lättare.

Evatina: Kruxet är att hålla näsan ovanför vattnet, men det ska nog gå. Men att känna press att hinna läsa bloggar måste jag prioritera bort ett tag.

malou: Det har jag aldrig hört- men jag la uttrycket på minnet, det är ju ett fantastiskt sätt att se på tiden! Tack för att jag fick höra det!

Tankevågor sa...

Förstår att du har fullt upp...här är det rivstart på vårterminen som gäller. Men du kanske har det lugnare på det jobbet? Inga nyanlända barn som ska tränas i svenska.
Vi fick två nya, en från Kina och en från Iran....inte ett ord svenska.
Hej och hå men det ska gå! :-)

Bloggblad sa...

På jobbet är det lugnt. Några av barnen har varit bortresta, men min chef gav mig då i uppdrag att göra en folder om vår verksamhet, så det har jag pysslat med.

Har du förresten fått "språkisberget" som Stribergs station illustrerat? Mkt bra att ta till när man har föräldrasamtal- och även för kollegor.

Det som tar mest tid och tankeverksamhet är alla roliga skrivuppdrag.

ullrika sa...

Jag är glad att jag har facebook i mobilen, annars hade jag blivit sittande vid datorn i hundra timmar per dygn eller så...

Lycka till med allt nu!

Margit sa...

INTE konstigt om du inete hinner med bloggen och kommentarer som du ville..när jag som nu BARA är hemma..har semester..och snart PENSIONR på heltid..OCH hinner äNDÅ inte kommentera alla mina bloggvänner!!
Och dagrana går SÅ fort..så ojojoj...