Statcounter

torsdag, april 11, 2013

En vanlig torsdag i april



Jag kan inte låta bli att lägga in recensionen från den större lokaltidningen - den var ännu bättre än den i Folkbladet.

Det är första gången jag har blivit recenserad i mer än en halv mening. Jag blev så himla glad att recensenten hade samma smak som vi medverkande och som publiken verkade ha. Nu ska jag inte tjata om ,om glädjeyra mer förrän det är dags att påminna om reprisen på konserten i Söderköping den 9 juli. Lagom till dess är det väl dags att marknadsföra cd:n som håller på att spelas in. Så spännande och roligt att jag nästan smäller av.

Nu har jag jobbat hårt i tre dagar, och har ledigt i fyra. För den som eventuellt avundas mig mina lediga dagar kan jag meddela att jag inte har någon lön de dagarna som jag är ledig... Men jag tycker att det är värt varje krona som jag inte tjänar.

12 kommentarer:

cruella sa...

Väldigt roligt! Så glad för din skull, vilken gåva du har:-)

Cecilia N sa...

Jätteroligt! Grattis!

Men det här var solosångerna, de för kör, hur är det med dem?

Elisabet. sa...

Och vilken trevlig recension för den som inte räknar sig till den musikaliska sorten .., här får man ju rent av kött på benen!

Bloggblad sa...

Cruella: Tack! Det känns nästan förmätet när jag själv tänker på det som en gåva, men det gör jag. Skulle det bara vara egen skicklighet tror jag inte det skulle gå så lätt. Jag är tacksam och passar på att njuta så länge det varar.

Cecilia N: Solosångerna har blivit lite försenade eftersom de har haft dödsfall i familjen i tryckeriet. (En känd musiker och sångare i Lkpg) Nu ligger de närmast i tryckning. Körsättningarna kommer väl vartefter är det tänkt. Flera av solosångerna är satt för kör också.

Elisabet: Ja, jag är så glad att hon hade samma smak som jag... en del tröttnar ju på sopranröster - jag gör det aldrig.

Annika sa...

Roligt!
SÅ glad för din skull.
Fattar om du seglar på moln :-)

Vonkis sa...

Stort grattis till de fina orden! Och tack för smakbiten du skickade.

Bloggblad sa...

Annika: Tack - det är extra roligt att dela glädjen!

Vonkis: Tack ska du ha! Se svaret till Annika... kul att du gillade det.

Ökenråttan sa...

Först kunde jag inte öppna länken, men nu har jag läst recensionen. Jättebra. NJUT av framgångarna.

Bloggblad sa...

Ökenråttan: Tack, jag gör det. Ler lite fånigt mest hela tiden. Nu har jag på facebook sett en bild från studion där de här låtarna spelas in... underbart!

Själv laddar jag för helgen - Eva kommer inte, tyvärr, men vi kan nog ha roligt också. Jag tar med baddräkt. Åker upp redan på fredag eftermiddag för att bada och basta och slappa.

ullrika sa...

Så otroligt roligt!! Är jätteglad och stolt för din skull!! Väntar med spänning på CDn. En signerad kopia måste till Västkusten med hast!

Bloggblad sa...

Ullrika: Tack snälla! Jag väntar också! Det tar väl ett par veckor - men det kommer naturligtvis meddelande här när den är klar!

ullrika sa...

Gött å höra!