Statcounter

måndag, oktober 14, 2013

Helgen som gick

Det blev en lång lördag! Övning från kl 14 och sen konsert kl 18. Ganska fullt i kyrkan - men alla extrastolar gick inte åt. Genrepet gick över förväntan... ibland blir det ju förvillande när man är van att öva utan musik.

Och så här såg vi ut minuten innan det började - efteråt såg vi säkert betydligt mer lättade ut, för det gick mycket bättre än vi hade vågat hoppas. Det är inte första gången vi gör ett större verk, men vi har tidigare alltid gjort dem i samarbete med andra körer. Vi sjöng även ett par andra sånger, bl.a. en som jag skrivit texten till, det kändes gôtt i hjärtat. De "lösa" sångerna var ganska enkla och klingade kanonfint allihop. Vår version av Gloria är nog inget som kommer att gå till historien, men det lät tillräckligt bra för att vi skulle vara nöjda - och publiken var det också.

Foto: Kent Käfling
Festen efteråt blev förstås lyckad - ingen hade väntat något annat - för se, ha trevligt, det är vi väldigt bra på i vår kör! Jag hann inte fota den goda maten, bara efterrätten och tårtorna. På bloggen vill jag inte lägga ut festbilder på folk utan att fråga. Körbilden känns mer officiell, men festbilder har jag bara lagt på facebook med andra som är med där.
I dag lär inte träden lysa som de gjorde häromdagen, men jag ska ändå ta en lång promenad i det vilsamt mulna höstiga vädret så fort tvättmaskinen gjort sitt. Stort behov av vila idag. Vi sjöng i kyrkan i går förmiddag också, sen var jag i en annan kyrka och lyssnade på en annan kör på kvällen och efter det direkt till ett välsmakande evenemang med mina POSK-kamrater för att fira valsegern. Mycket festande blev det den här helgen...


8 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Visste väl att det skulle gå alldeles utmärkt!

Bloggblad sa...

K-häxan: ja, det har hänt förr att det skett ett underverk när det varit skarpt läge, men den här gången kändes det inte ens halvfärdigt. Och det är inte så roligt när alla måste spänna sig till det yttersta, det behövs lite säkerhet för att få det njutbart.

Malou sa...

Hjälp, ser att du "efterlyser" läsare, och jag lovar att jag är det! Men jag är väldigt dålig på att kommentera :-(
Jag lovar att försöka skärpa mig på den punkten!

Bloggblad sa...

Malou: så roligt att höra att du hänger i! Jag har ju blivit väldigt dålig på att både skriva och följa andras bloggar. Det går väl hand i hand det där med att vara aktiv åt båda håll.

Fast... efterlyser gör jag väl inte riktigt, konstaterar mest att intresset verkar ha svalnat hos många.

Anonym sa...

Där ser du - det gick ju jättebra. Det var nog för att jag höll tummarna :) Grattis igen!

Kulsprutan

Bloggblad sa...

Kulsprutan: Ja, det var nog dina tummar! Och en himla massa anspänning och övning, jag har sällan övat så mycket som till det här.

Men nu är det nya friska tag inför allhelgonahelgen.

Eleonora sa...

O så mycket härligt du har fått vara med om denna helgen. Och så mycket vacker musik. Medryckande hör jag att det blev och att ni blev nöjda med resultaten låter ju också finfint.

Tårtbordet gick inte av för hackor heller.

Ha det nu så gott denna veckan och stor kram får du här från mig.

Bloggblad sa...

Tack Eleonora! Den senaste veckan har varit fylld av vila... promenader och vila. Och så lite skoljobb, förstås!