Statcounter

fredag, maj 22, 2015

Fredag

Det skulle bli lite fina bilder här från onsdagens makalöst härliga utflykt till Omberg - men... jag fick brådis igår. Hade förberett mig och laddat för dagens gig och kände mig lugn och nöjd när jag letade rätt på almanackan där jag skrivit upp dagens adress och tid noga. Vad såg jag? Jo, en liten notering "FA"... Hm... det skulle ju vara "B-C". Snabbt googlade jag fram ett program för det här pensionärsstället, och mycket riktigt: Marianne Bokblad berättar minnen från sin uppväxt i Frälsningsarmén. Hoppla hoppla! Det är drygt ett år sedan jag gjorde det programmet senast.

Men - efter lite letande efter manus, USB-minne med bilder, och koll att gitarren funkar, så kunde jag andas ut igen.

Det har tagit hela tiden sedan frukost idag att läsa på, plocka fram bonnetten och tamburinen med långa sidenband... och sjunga upp den grumliga morgonrösten.

Håll gärna en liten tumme när klockan går mot halv två... Jobbigast är det tekniska, om videokanonen eller mikrofoner trilskas - inte alls ovanligt! Och att hitta P-plats... själva pratandet oroar mig inte.

9 kommentarer:

Nina Warglycke sa...

Det enligt mig alldeles hemskaste värsta är att...

hitta en plats för bilen.

Alltid denna vånda, för bilen och om man får p-böter eller inte.

Bloggblad sa...

Nina: Det är oftast det som bekymrar mig också mest när jag ska in till centrum. Förra gången fanns det bara på dyraste stället: 100:- för 2 timmar och 15 minuter. Men jag kan ju inte gå över halva stan med packning...
I dag ska det finnas P-plats på gården vid huset, men i nödfall finns en stor parkering alldeles bredvid, shoppingcentrum. Där finns alltid plats.

Elisabet. sa...

Lycka till! Det går säkert hur bra som helst!

cruella sa...

Håller en tumme så här i sista momangen - nu är du säkert parkerad och klar och sitter och djupandas nånstans:-) Glad helg!

Anonym sa...

Då väntar vi tålmodigt tills "dagens" blogg med bilder kommer.
Lycka till med uppträdandet!

Ibland blir det kul med slarvfel - ibland inte. Du vet vad jag menar:)

Kulsprutan

Annika sa...

Nu är det över!!
Hoppas det gick bra.
Klockan är snart nio på morgonen hos mig, strax 15 hos dig.
All the LUCK!!

Bloggblad sa...

Cruella: tack! Det gick bättre än väntat!
Kulsprutan: jodu, en hjärnsmed hade inte suttit fel!
Annika: både det tekniska och det andra funkade jättebra. Bilen fick stå på stora shoppingparkeringen 50 meter längre bort.

Jag är så nöjd - och ganska trött. Jag som ytterst sällan har huvudvärk fick det på förmiddagen. Men två treo gjorde underverk.

Klimakteriehäxan sa...

Du verkar galet rutinerad när du är iväg på dina "gig"! Imponerande!

Bloggblad sa...

K-häxan: Det är ju så att jag har fått en viss rutin - MEN - jag bryr mig om varje grupp, så jag står inte och kör på rutin ändå när jag väl kommer igång. Alla ska känna att jag pratar med just dem.
Nervös för pratet är jag ytterst sällan, möjligen när det är ett nytt program, mer nervös för allt det tekniska som väldigt ofta strular. I går gick det jättebra. Kommer rapport när jag kommit in från trädgårdsjobbet.