Statcounter

lördag, november 19, 2016

EFIT Ett foto i timmen


Kl 7.30
Tidig frukost på lördagsmorgonen. Extra körövning kl 09. Jag åt lite mer än bara grapefrukt...
8.30 Klädd och klar. Ska bara kammas.
9.30 Full fart med adventssånger. Fast på första advent sjunger jag med den betydligt mindre vokalensemblen.
10.30
Fika hör föratås till..
Efter fikat blev det Julen är här, Gläns över, Helga natt och Ding dong. 
Kl 12
Hämtar bilen på bibliotekets parkering
12.30 Handlar på ICA
13 -17 Soffa med The Crown och sen korsord 


Kl 18-19
Så lämpligt med ett program om drottning Elisabeth när jag är mitt uppe i filmen om henne.

Jag glömde fota fika- och matpaus.... men kommer att hänga vid teven resten av kvällen. 
Fast kl 20 slår jag om till Så mycket bättre. Det enda som ändrats från förra bilden är alltså tv- programmet, glaset och godiset.
Nu stänger jag av Blogger för ikväll! Goder afton på er!

18 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Härlig dag med körövning, vin och tv! Klart att man blir trött av körövning - det kräver koncentration, men det är ju så roligt!

Bloggblad sa...

Ruta ett: Jag älskar ju att sjunga i kör, det brukar ge energi, men den här veckan har varit väldigt välmatad och jag blir numera trött även av roliga saker. Två dagars jobb i en grupp jag inte känner, kräver massor av förberedelser. Men jag är så tacksam att jag har tid att få slappa emellanåt.

mossfolk sa...

Haha, vad roligt att du fotade i kassan.
Och vad lugnt och skönt det låter! Efter en...intensiv start på natten känns pensionärslivet en aning lockande...

Bloggblad sa...

Mossfolk: jag tror att ingen såg det, har ju ica-kort och bankkort i mobilfodralet och chansadelite när jag knäppte. Vill ju inte bli betraktad som knäpp...

Klimakteriehäxan sa...

Oj ett foto i timmen ... tror inte att jag pallar!!! Men fattar att du fastnade i soffan efter detta!

Annika sa...

KUL med EFIT!!
Gillar verkligen sådana inlägg. Alltid SÅ roligt att se ngn annans dag. Mer sånt. Borde köra EFIT oftare själv också.
Ska absolut se The Crown. Älska Netflix, liksom :-)
Jättekul med din dag!
Så lätt att göra EFIT numera också när man kan smyga med mobilen i tid och otid ;-)

Bloggblad sa...

K-häxan: Det måste ju vara en ganska lugn dag, jag har bara klarat det ett par gånger tidigare.

Annika: jag tycker också att det kul att få snuttifierade inblickar i andras liv. Även om det är kort och utvalt, så tycker jag att bilderna säger en hel del.

Äventyret framtiden sa...

Det där är ju riktigt roligt att göra ibland.
Man tänker inte ens på vad man gör förrän man gör en Efit :)

Bloggblad sa...

Pettas: lite som att skriva dagbok. Jag tycker att det är kul att dokumentera och kommentera det vardagliga. Jag vet några bekanta som bara skriver på facebook när de varit på fest eller resor, och visst kan det vara intressant för oss andra, men vardagslivet är det en extra utmaning att hitta guldkorn i. Du är ju själv en mästare på det.

Vonkis sa...

Kul att du var med igen. Det där med att fastna framför TVn känner jag igen :-)

Bloggblad sa...

Vonkis: jag gör det ideligen!

Musikanta sa...

Orkade inte sitta och titta på Danny som grät när han tittade på Lisa Ekdal. Kameran hänger ju på dem som inte sjunger i evighet. Åtminstone tyckte jag det när jag såg programmet senast. Sen är ju inte sångerna min likör heller.

Bloggblad sa...

Musiksnta: den här omgången finns det ingen som jag har några minnessånger ihop med. Tyvärr.

Eleonora sa...

Full fart framåt som vanligt, hör jag. Du är alltid så aktiv!
Allt gott inför julen och alla härliga dagar som kommer önskar jag dig
Kram från
Eleonora

Fjärde året i Hjo sa...

19 november läser jag. Det var ett tag sedan. Du har väl inte tröttnat?
Ha det!

Bloggblad sa...

Njae... jooee. Lite åt det hållet. Jag vill ju ha läsare, och de hsr tröttnat på mic.

Eleonora sa...

Vilken jobbig dag! Men såå mycket du har hunnit med. Det är fart på dig -ordentligt hör jag som alltid.

Ge dig tid att få koppla av också om du känner för det. Kramar om och önskar fridfulla dagar.

Bloggblad sa...

Eleonora: Direkt jobbig upplevde jag inte den här dagen som, men ganska innehållsrik.

Sedan jag började jobba igen (visserligen inte så många timmar - men de två dagar jag jobbar kräver massor av planering) har jag inte så mycket tid över till annat än jobb och körsång.

Nu har nästan ledigheten börjat, det är bara två konserter på söndag (fast att "bara" sjunga upplever jag inte som jobbigt) och sen en avslutning på onsdag. Inga lektioner, inga förberedelser. Blir kanske lite bloggtid över?