Statcounter

onsdag, december 26, 2012

En annan dag

Dimmigt ute - och dammigt inne... Näe, det är det väl inte, men det är ganska slött idag, det måste jag erkänna. Det tar på krafterna att vara iväg och sjunga på midnattsmässa och sen hålla igång hela dagen efteråt med barn, barnbarn, mat och tomte. Sång och pulkaåkning också, varav det senare var jobbigast - fast bara att ta sig upp ur snön och uppför backen. Nedför gick det med en farlig fart. Inga bildbevis eftersom det var alldeles för svart ute.

Full fart i köket med julbordet.

 Full fart i musikverkstaden med barnbarn som lär sig spela gitarr.
 Och sen kom tomten...
Det är så roligt med liv och rörelse i huset - men ack så skönt att bara ägna sig åt vila när alla har åkt igen. Dagens promenad var lite läskig, men med rejäla snökedjor under stövlarna klarade jag glashalkan i duggregnet. Och sen slocknade jag visst en stund i soffan...

8 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilken tjusig tomte ni fick besök av!

Elisabet. sa...

Ja, jag är dödens less på all julmat .., förutom Janssons som jag inte orkade göra den 23:e, då var jag för trött efter jobbet. Men grädden, ansjovisen och allt det andra finns kvar .., kanske idag ..:?

God Fortsättning också!

Anonym sa...

Det verkar som om ni har haft en traditionell och perfekt jul!
Utom pulkaåkning då. I vår ålder. Du är modig du! :o)

Kulsprutan - som också tycker att ni hade en ovanligt söt tomte. Mer "tomtenissa" kanske....

Bloggblad sa...

mossfolk: Men en väldig argsint - barnbarnet förklarade att tomtar är så...

Elisabet: det är inte jag. Jag är jätteglad över att slippa laga till nåt nytt, och jag varierar lite - igår tog jag ingen Jansson och skinka, idag blir det bara Jansson och skinka... och i morgon blir det bara sill... Sen tror jag att det är slut på resterna.

Bloggblad sa...

K-sprutan: Ja, det var en väldigt lugn och fin jul - viktigast är att alla mår bra, sen är resten bara utanpåverk.

Lite galen är jag ju... och vill inte acceptera att jag inte är så smärt och smidig som förr...

Tankevågor sa...

Vad koncentrerad hon ser ut när ni spelar ihop du och barnbarnet. Kul att hon lär sig ett instrument. trevligt att få titta in i ert julfirande. Här gjorde jag precis som du varierade resterna lite efter julbordet. Men nu är det skönt att de är slut.
Här är det glashalt efter töandet och nya minusgrader så det går inte att promenera utan broddar.

Ha det gott!

Lisbeth

Klimakteriehäxan sa...

Låter som en bra jul även om du blev lite ansträngd ... men även barn brukar bli rejält trötta efter en stund i pulkabacken! God forts!

Bloggblad sa...

K-häxan: Pulkabacken var ett intet mot dagens promenad... fy tusan vad slut jag var. Men det var nog nyttigt. Ska göra om det i morgon.