Statcounter

torsdag, juni 16, 2022

Jag ber hundra gånger om tusen miljoner...

Tänk, inte en tanke har jag haft på att titta i listan här på Blogger över kommentarer... det var MASSOR som inkommit och tydligen sorterats av Blogger som spam. Förlåt och ursäkta! Nu har jag klickat och godkänt alla sen minst ett halvår tillbaka - samt tagit bort några som erbjuder mig lån. 

Hädanefter ska jag sköta mig och titta där lite då och då. Jag har inte klickat i något att jag ska förhandsgranska, tydligen bestämmer Blogger vad som är spam och vad som inte är det. 

Speciellt den trogna Musikanta har drabbats. 

Blommorna har inte ett dugg med inlägget att göra! 

I dag har jag tid över för sånt... i måndags började jag få klåda i halsen och rethosta. Den har blivit riktigt bra, kanske för att jag nu övat i tre dagar på den! Jag känner mig inte sjuk alls, men lagom trött. Det blir inga stora projekt och inga käcka stavpromenader. Däremot har jag tagit mig tid att fixa småsaker, röja i någon låda och plocka lite här och där. Rycka några ogrässtrån från de sådda raderna där det ser ut att ta sig med den japanska spenaten, dillen och salladen. 

Och så ligger jag på soffan och löser korsord. Långtråkigt blir det ... det är roligare att göra det efter en åttakilometersrunda, än efter att hostat så svetten rinner och strupen brinner. 

Hoppas hoppas att jag är pigg som en ärta igen på lördag! Då ... 





3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hoppas, hoppas att du är pigg som en ärta på lördag, håller tummarna för det. Jag förstår att det är viktigt för dig att vara en ärta då.
Samma sak har hänt Annika i Reston när hon har kommenterat hos mig de tre senaste gångerna. Hittade henne i spamfoldern...obegripligt, hon har ju kunnat kommentera i år och dagar men nu plötsligt så krånglar Blogger men tack och lov att man kan titta in där och godkänna.

mossfolk sa...

Men OJ! När du skrev om kommentarerna gick jag in och tittade på min egen blogg. Det var ju jättemånga som väntar på moderering. Bloggen måste ha fått spel, för annars brukar det kunna vara någon enstaka…

Krya på dig!

Vonkis sa...

Jag har samma problem i min blogg. när vi löser Melodikrysset på lördagarna måste jag ha ett fönster öppet för bara skräpkommentarer för flera av kommentarerna hamnar där. Det är ytterst irriterande.