Statcounter

onsdag, augusti 03, 2005

Hinner mycket annat...


...gör man inte när man bloggar. Därför har jag tagit paus en stund. Men bara en stund, kan inte låta hela världen (hm, där tog jag nog i lite hårt, kanske?) gå och sukta och längta och undra vad Bloggbladskan gör för mänskligheten i dag.

Jo, först blev det en lång snabb stavning. Och sen har jag jobbat lite med det jag egentligen är tjänstledig för att göra (för det är väl ingen som trott på mig att jag haft semester i 2 år?) Och sen knycklade jag in ett sockerkaksbak i schemat - bildbevis finns för säkerhets skull.

Kan nån gissa varför jag gjort mig till med en pyttekaka? Vem som kommer i morgon? Snacka om att jag särbehandlar folk - men å andra sidan gjorde jag precis likadana pyttekakor när hennes mamma när hon var liten. För det är förstås barnbarnet som gör mormor den äran. Plus en kompis som aviserat att Bloggköping passeras på semesterresan.
... och sedan så vilade hon foten... Det var bara tänkt en liten stund - men vips hade det gått en timme där borta i Nirvana. Och nu väntar Willys och sen är det mer bakning....

24 kommentarer:

Cornelia sa...

Det är väl självklart att man bakar en pyttekaka. Jag brukar göra pyttemackor till "våra" barnbarn (egentligen min mans, men jag älskar dem också).

Karin sa...

Ååååhh...du är en sån där ordentlig som klipper tånaglarna så där rakt av som man ska göra för att slippa nageltrång. :)

Gagga sa...

Vem har tecknat ditt porträtt där i bakgrunden?

Vi på Kantarellen sa...

Men mänska´ Vad har du på fötterna? har du snott Gaggas "skandaler"?

Gagga sa...

Nej Mamsan, Det där har du fått om bakfoten! Så vettiga skor har jag aldrig ägt!

Bloggblad sa...

Karin: Säg inte att du har SPETSIGA tånaglar!?!?!

gagga: Det porträttet är tecknat av en vansinnigt söt rysk kille på gatan i Berlin, 1992, före dubbelhakans tid... Han ritade inte så bra som de andra, men han var så söööööööt.

Mamsen: Detta är mina helt egna underbara skitfärgade Birkisar!

Theron o familj sa...

Du har snott mina tofflor!

Bloggblad sa...

Just det! "Mamma Mu fick bråttom när tjuvar slog till!"
Nu vet ni vad jag stal!

Bloggblad sa...

Mamsen: Du har nog rört ihop mig med gagga. Det är gagga som ligger naken i mossan - och bloggblad som stavar runt i birkisar och använder cykelhjälm när hon cyklar... Du anar inte hur präktig jag är - i alla fall utåt sett...

The Female Dinousaur sa...

Präktig eller inte; snygga fötter har du i alla fall! :-)

Gagga sa...

Jag har inte ens cykelhjälm. Skulle väl se konstigt ut; näck med cykelhjälm...!

Mamsan har lite svårt att hålla ordning på sina "undersåtar"...

Vi på Kantarellen sa...

Gagga!!!! High heels? Eller bara gummistövlar.

Bloggblad sa...

biggis: du skulle se resten av mig.... (liten hint: tänk tant Raffa!)

Anonym sa...

Fina kakor!

Ilva sa...

BLOGGIS-NAR SKALL JAG FA RECEPTET PA DE FRITERADE DADLARNA MED BACON SOM JAG FRAGADE OM FOR LAAAAAAAAAAAAAAAANGE SEDAN????????????

Mikusagi sa...

Vem är det på bilden brevid den döda rosen?

Bloggblad sa...

Kära nån då!
Jag har svarat någonstans, men inte kommer jag ihåg var - för säkerhets skull ska du få både här och i din egen:

Dadlar (torkade eller färska) svepes in i en halv baconskiva per dadel. Fäst med tandpetare, fritera (jag har i lite olja och vänder, för jag är snål) eller pensla i olja och kör in dom i varm ugn. Lätt som en dadel.
Eftersom jag aldrig minns exakt hur jag gjorde sist, blir det lite olika varje gång vad gäller olja och värme.
Bantarvariant: lägg dom att rinna av på h-papper. Då blir man smal!

Bloggblad sa...

Mikusagi: Nu har du läst slarvigt - gagga listade nämligen ut ovanför att det är bloggblad själv - och fick svar under...
Ajabaja!

Batbut sa...

har Du tagit bloggledigt? Utan att begära permis!? Gillar nagellacket, ger lite glamourfeeling åt birkarna

Bloggblad sa...

Batbut: så skönt att vara saknad - men lugn! Jag är strax tillbaka - har bara testat att leva lite "real life" som di kaller't...

Theron o familj sa...

Men nu går det väl ändå för långt! Hur länge har du tänkt vara borta?!

Gagga sa...

Mamsan, vad skulle du säga om du fick se mig i högklackade gummistövlar?

Karin sa...

Näe. Jag har inte ALLS spetsiga tånaglar. Men dom är lite rundade i kanterna. Det tycker jag är bekvämt men klipper man för djupt får man ONT. :´(

Mikusagi sa...

*skäms*