Statcounter

måndag, januari 16, 2006

Ny leksak


I dag har jag köpt en ny leksak - för de där roylatypengarna som kom häromdagen. Och bara för att visa att jag minsann törs erkänna att jag låter maken sköta all teknisk apparatur hemma (jo, jag kan dammsugaren och diskmaskinen) - så talar jag om att det är han som pillar med alla knappar och hittar rätt i den här pyttesaken... Ggggrrrr! Det irriterar mig rätt mycket, för jag kastade mig över min nya leksak med manualen i högsta hugg enligt principen "Kvinnor kan" - och inget funkade... Nu gör det plötsligt det. Men å andra sidan - han kan behöva lite beröm. Han får ju så sällan det för sin matlagning t.ex...

Nu ska jag ladda in en hel bibba med cd-skivor i den... eller - äsch, jag låter maken göra det när han ändå sitter vid datorn...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattar!!!!! MP3... De två äldsta har fått sina. Jag har inte lyckats klura ut hur man laddar ner. Kompisen visade oss en gång, sen har jag väntat på att han ska komma hit och hjälpa oss:-)

Bloggblad sa...

Och jag väntar på att maken ska vända sig hitåt och visa mig...

MB sa...

Du är inte ensam.....tog mig en evighet att förstå min mp3...tycker fortfarande det är rena ufot ibland :-))

Lyckliga Grodan sa...

mp3:n... en av mina bästa saker..
njuut.. av musik.. talböcker.. allt möjligt.

Bloggblad sa...

Mmmm... men plötsligt blev det enkelt - jag hade tryckt lite för ivrigt på alla knapparna. Min minidisc styrs genom play-knappen - men den här stängde av genast med den... som jag tröck på av bara farten.

Bloggblad sa...

Oj! Kan jag alltså låna talböcker och läsa in cd-skivorna???? WOW! Då kan jag lyssna när jag går. För lyssnar jag på soffan somnar jag ofelbart. Och gör jag nåt tankekrävande som att diska - då fladdrar tankarna iväg.

Monica med yffen sa...

Jag har märkt att en del CD-skivor inte går att föra över (säkert finns det något knep som jag inte vet).

Jag gick runt med dotterns freestyle i tröjfickan häromdagen och lyssnade på en talbok medan jag städade. Städandet blev genast mycket roligare. En mp3-spelare är ju mycket behändigare ändå.

Anonym sa...

Kvinnor kan allt om de måste men jag tycker att det är schysst att tillstå att i ditt fall kan maken tekniken bättre och fixar det snabbare. Varför belasta hjärnan med sånt om det inte är nödvändigt eller om man inte har intresse för det?
I många år efter skilsmässan envisades jag med att slita med däcksbyten. Kvinna kan själv osv. Numera förvarar jag däcken hos en firma där de snabbt och elegant byter däck medan jag dricker deras bjudkaffe och läser de tjocka glansiga modetidningar som ligger bland motor- och sporttidningar i väntrummet. Visst är det stilpoäng till männen i de svarta overallerna att de tillhandahåller alla möjliga tidningar till sina väntande kunder?

Bloggblad sa...

En liten: Visst har du rätt. Och saker som görs 2 ggr per tycker jag att man gott kan leja bort. Om jag får gliringar om att jag inte gärna tankar och inte kan byta däck - kan jag skrävla med att jag kan byta dragkedjor och sy gardiner... det är ungefär på samma nivå.