Statcounter

söndag, januari 29, 2006

Svettigt

Det blir lite svettigt med alla frågor som dyker upp. Men då slipper jag producera nåt eget...

1. När flyttade du senast?
1989
2. Hur många gånger har du flyttat?
Jag har för mig att det är 22 ställen jag bott på… Men jag är varken cirkusartist, tattare eller hoppjerka.
3. Vad tycker du är det värsta med att flytta?
Packandet. Sista natten på gamla stället - och första natten på nya stället.
4. Det bästa?
Att rensa bort gammalt skräp, köpa nya gardiner och åtminstone börja med ordning...
5. Vill du flytta nu och i så fall, vart?
Jag trivs utmärkt, fast huset skriker om renovering. Om jag hittade ett nyrenoverat eller nytt ställe… och hade en karl som kunde tänka sig flytta då kunde jag tänka mig både en lägenhet i stan och en stuga på landet.

De här frågorna var enkla – speciellt när jag tänker på ”flytta som vuxen”. Att ideligen flytta som barn var inte bra. Och inte kul. Och inte enkelt.

Inga kommentarer: