Statcounter

torsdag, februari 16, 2006

När inte armarna räcker till...

... då tar jag till pennan, trots att rita är bland det sämsta jag är på. Här kommer ett blad ur min skolbok, en tjock en, där jag ritar och förklarar ord som är svåra och som jag inte kan på arabiska...:) Jag kan bara säga "jag älskar dig" och det blir lite tjatigt i längden. Jalla, jalla säger jag förstås åt dom ibland också. Lägg gärna märke till älgen och ekorren...:) Och nån av eleverna har tydligen haft textilslöjd.

För övrigt:
1) Ska det bli skönt med ett litet lov nästa vecka.
2) Har jag köpt två kjolar för halva reapriset idag - förmodligen är de inte snygga eftersom de blivit kvar så länge, men jag gillade dom. Och det räcker. Våra modeorakel Ebba v.S. och Mamselamsen skulle nog bli gröna av nåt annat än avund...
3) Har jag suttit länge i massagestolen på jobbet idag - ÅÅÅÅÅååååå vad skönt!
4) Somnade jag i soffan och räknade kallt med att vakna när maken satte nyckeln i dörren. Inte kunde jag veta att han skulle jobba över i flera timmar... Gääääsp.

10 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Älgen ser jag uppe till vänster men var är ekorren?

Bloggblad sa...

Hmm... jo det är den överkorsade skapelsen som skulle föreställa en ekorre... :(

Anonym sa...

Du verkar ha flera talang...Massagestolen! Provade den där på Syndbyholm slottet i höstas, åååh.. Jag blev pigg till festen!

Vi på Kantarellen sa...

Anne-Maj! Menar du Sundbyholm? I så fall bodde jag en kilometer därifrån. Innan jag flyttade till Småland alltså.

Bloggblad: Jag ÄLSKAR att handla när det är halva reapriset. Det som är kvar... är det som inte ens hunnit bli modernt. Vi är FÖRE vår tid. :-)

Blocket ser ut som om jag skulle ha talat i telefon i några timmar. Jag kladdar alltid då.

Bloggblad sa...

Anne-Maj: Jag skulle nog inte kalla det talang. Snarare ett pinsamt avslöjande...

Mamsen: Aha! Ska tänka på det när jag tar på mig en av kjolarna i morgon.
Jag kallar in dig som vikarie när jag behöver en sån!!! Perfekt.

Anonym sa...

Lycka är det att få massage och att hitta nått på rea!!

Anonym sa...

Ja visst är det härligt att handla för halva reapriset, även om man absolut inte behöver kläderna. Bara känslan. Jag köpte en jättefin kjol för 100 kr för två veckor sen.
Så bra att du kan rita det du ej kan förklara i ord, kraven på att det ska bli "fint" sätter vi själva. Tror inte barnen tänker så.

Bloggblad sa...

Jag fick faktiskt många spontankommentarer om min fina kjol i dag. Den är lite speciellt sydd med hälften på skrå och bak är det en liten volang på sidan.

Visst blir man glad över att shoppa fynd!

Eva: Barnen har aldrig klagat över mina teckningar, men de har lite kul ibland när det inte går att gissa vad det föreställer...

PGW sa...

Klart det är en ekorre! Den svankar lite av förtjusning över att få mat, är det inte så?

Gagga sa...

Medge att bildspråket är det mest gångbara språket!
Brukar låta mina sjuor göra bildbyten med barn i andra länder o med hjälp av bildspråket berätta om sin verklighet. Underbart när kuveren med bildsvar kommer.