Statcounter

torsdag, september 21, 2006

Ledig - fast inte...

Torsdagar är min lediga dag det här läsåret, fast det blir sällan den där härliga fria "min dag"-känslan. Alltid är det nåt som jag käckt petar in den dagen, för då är jag ledig... att jag aldrig lär mig.

I dag har varit en sväng i Större Staden och fått en ny omgång hos den hårdhänte finnen. Det gjorde inte så otroligt fasansfullt ont den här gången, bara jätteont... men jag känner ju att det hände Saker efter förra gången, så jag står ut en gång till. I dag slet han loss den muskel som gett mig musarm... Jag var tvungen att titta - för det kändes minst som om han fick ut muskeln genom skinnet... Och i dag fick han loss huvudet... jag är så makaber att jag tycker det där knaket känns gôtt... man har lite olika lustar i livet.

Och nu ska jag strax i väg på konferens. Det är så få dagar i veckan att de inte räcker till alla olika konferenser som vi "lösa" lärare går på - så jag får offra en ledig torsdagseftermiddag per månad. Men ryktet säger att det blir kaffe och kaka och mina sv2- och hemspråkskollegor är mycket trevliga, så jag ser det mer som en kaffestund med väninnor... känns lättare så. Positivt tänkande... javisst, ja... (så tänk bort ordet "offra" som jag skrev ovan...)

Jag är så himla nyfiken på att få rapport från bokmässan - om nån av er går förbi monter
A04:51 - snälla, tala om om "Killar, bollar & kör" ligger där... Själv har jag inte fått den än...
:( men de har lovat att den ska med på mässan.

Uppdatering: Nu fick jag telefon direkt från B&B - en kompis har hållit boken i sin hand, så den existerar i sinnevärlden! När hon hälsade från mig ursäktade de sig meddetsamma att de inte "hunnit" skicka den till mig... hm... hon frågade inte ens om jag fått den eller när den kom... jag tror vi snackar dåligt samvete här...

24 kommentarer:

qi sa...

Jag ska gå på bokmässan på lördag, jag kollar och rapporterar sedan! Synd att du inte kommer, hade varit roligt att ses.

Anonym sa...

Läste i en stresshanteringsbok att för varje NY uppgift man tog på sig så skulle man ta bort en GAMMAL. Kan det vara ett gott råd?"Morskan"

Bloggblad sa...

qi: Nu vet jag att den finns där! Men du kan ju kika ändå...

Morskan: Jag har faktiskt blivit ganska bra på att säga nej och att välja bort - men vissa saker bestämmer jag inte över själv... tyvärr. Och att lägga in ett massörbesök efter jobbet - då velar jag och vet inte vilket som blir mest stressig, efter jobbet eller ledig dag?

Lena sa...

Hmm, dags att byta förlag kanske?

Bloggblad sa...

Panter: Tanken har tänkts, men jag är inte i det läget att jag kan välja och vraka bland förlagen så som deckardrottningarna kan...

Linda sa...

GRATTIS!!!
Tänk att du ligger där i Göteborg och viker ut dig...
Eller nu blev det fel :)

Hade du trevligt på kafferepet?
Kram till vår alldeles egna "Bloggdrottning"

Bloggblad sa...

lindalotta: Hehehhe! Tack, det känns konstigt.... ska jag fira utan själva festföremålet? Hm... kanske jag tar ett glas vin och skålar för den frånvarande vännen...

Vi är bara 6 stycken, och i dag bara 5, så vi frossar riktigt i att följa strikta sammanträdesregler - vi pratar i munnen på varandra och byter ämne stup i ett - sådär som bara kvinnor klarar... :) Jättetrevligt. När chefen är med (kvinna) är det bara ett liiiitet snäpp bättre skärpning.

Bloggardrottning var väl att ta i.... barnböcker räknas ju inte riktigt... jo- i min värld - men inte i den Stora.

JULIEK sa...

Så utrolig roligt at den finnes der på bokmæssan : )

Anonym sa...

Att läsare får boken före dig! Hur ofta händer det? Jag skulle ha KRÄVT att få den först. Det gjorde jag faktiskt år 2000 när handboken kom ut från pressarna till kongressen som jag fickv själv dela ut till alla som skulle få.

Anonym sa...

Synd att du inte är där nere. Måste vara en underbar känsla att se sin egen bok ligga där och bara vänta på läsare. Säger ett stort Grattis till dig igen.

Lilla B sa...

Stämmer in i gratulationskören!

Tankevågor sa...

Grattis till att "boken finns" på riktigt nu! Förstår om förlaget skäms, visst borde du väl haft boken först!?

Anonym sa...

Positivt tänkande ja, eller som jag brukar säga RMI...rätt mental inställning ;-)

Monica med yffen sa...

Och jag grattar också! Och väntar på att få boken i brevlådan, från dig, signerad...

(Jag skulle också behöva få en del muskler utslitna, synd att det är så långt till den där finnen)

Linda sa...

De räknas visst!! Det är då, som barn, man får sitt intresse för böcker. Därmed basta!

Bloggblad sa...

Tack alla för alla grattisar - jag är både glad och sur...
Anne-Maj: Du kanske minns hur jag bråkade med jurist vid kontraktskrivningen... jag törs inte härja mer.
MMY: den kommer - när jag får nån att skicka!
lindalotta: Jovisst - JAG tycker förstås det - men min förra bok iddes dom inte recensera på tidningen... den är ju för barn... om barn... Och jag vet att branschen är sån, det är bara De Stora som räknas. Det sa dom senast i går från bokmässan.

Anonym sa...

Åhhh varför ska inte barnböcker få samma uppmärksamhet?! Det är ju där grunden läggs....till allt? Grattis! Att få ha sin bok med på bokmässan måste kännas stort, trots allt!?

Anonym sa...

Grattis till boken!

Översättarhelena sa...

Bildbevis på min blogg! Förlaget verkade lite förvånade när jag bad dem fotografera mig tillsammans med din bok, men jag sa att jag var en bekant till dig. Det gjorde väl inget?

Anonym sa...

Du vad heter boken? jag ska genast se till att den köps in hit till bibblan i s-å, om de inte redan gjort det.........

/Harriet

Vonkis sa...

Grattis!
Själv grämer jag mig över att inte kunna åka på mässan men den ligger ju helt fel i månaden...

Vonkis sa...

Grattis!
Själv grämer jag mig över att inte kunna åka på mässan men den ligger ju helt fel i månaden...

Strumpstickan sa...

Idag sänder kanal 24 direkt från mässan hela dagen, jag ska dricka te och spana medan jag stickar lite...

Bloggblad sa...

Tack, tack, tack!
Jo, det känns jättekul, fast som sagt: avigt att jag inte sett boken själv. Skulle helst varit där och viftat lite med den...

Harriet: Kul att du äntligen vågar visa dig... :) Den heter: Killar, bollar & kör. Jättekul om du beställer på bibblan, men det tar ett tag innan de får den från bibliotekstjänst, men finns det beställning köper de nog in den.