Statcounter

fredag, november 10, 2006

Förslag

Tack för alla jätteroliga förslag! Jag har skrattat gott, för naturligtvis har jag sett mig utföra allt detta:
1) luftgevär... (jag träffar endast rätt med ord... ibland)
2) hartsfiol... (låter (!) lockande...)
3) slangbella... (har aldrig prövat - risken är väl att alla andra grannars rutor går...)
4) ringa luftfartsverket... (om Köpenhamnsplanet kör in fel... ujuj, tur att jag inte flyger...)
5) såga av flaggstången... (tänk om han hör mig?)
6) klippa av sladden... hm... skicka dit en hare som gnager?
7) dra ur kontakten... (kan ju gå en kvällspromenad dit...)
8) skicka hotbrev med urklippta bokstäver... (då blir det bara på rim och då är jag avslöjad)
9) sätta upp en sökarstrålkastare som sveper fram och tillbaka...
10) spela trumpet... (men då får jag nog hela grannskapet på mig...)
11) spela trummor...

men... oj.... hm...*kliar mig i huvudet* Tänk om gubben helt enkelt ger igen för att vår son spelade trummor i vårt oisolerade garaget när han gick på högstadiet... grannen har förstås grubblat i 10 på hur han ska hämnas.... ojoj.... *smiter ut bakvägen*

9 kommentarer:

PGW sa...

Har funderat lite till, vad tror du om välriktade nyårsraketer? Han kommer aldrig kunna veta att det är dina, alla smäller ju en massa på nyår!

men i vilket fall, den där lampan ligger helt klart risigt till nu :-)

Bloggblad sa...

Nyårsraketer låter intressant... hm...

Humlan sa...

Men jag kan inte låta bli att undra VARFÖR han har satt upp den!?! Är det verkligen bara för att jävlas med dig (och andra)?

Väldresserade harar som bara gnagar på rätt sorts sladdar, låter intressant!

Bloggblad sa...

Humlan: Det undrar jag med. Och faktiskt - ser jag honom i mataffären skulle jag nog våga fråga om det.

Vonkis sa...

Verkar så konstigt det där med lampan, sa bli spännande att veta varför.

Min personliga favorit bland dina alternativ är luftgeväret, känns så där lagomt krigiskt.

PGW sa...

Vonkis, instämmer! Jag ser Bloggblad smyga omkring på taket iklädd svarta ninjakläder och så sakta sakta smidigt lägga sig ner på taket, skruva fast ljuddämparen, titta i kikarsiktet och POFF så är lampan borta och Bloggblad har gjort en tyst volt ner i sin egen trädgård så ingen hinner märka vad hon har gjort! :-)

Bloggblad sa...

Vonkis: Jag kommer att rapportera om jag någon gång får svar!

PGW: HAHAHAA - tack för dagens första skratt!

Anonym sa...

knäppt.... tänk om du kunde måla svart färg på lampan... med t.ex. ett teleskopmetspö med en fasttejpad pensel i toppen...

idag var jag för första gången någonsin på en Sufi-gudstjänst (alla världsreligioner representerade) eftersom Iris min rumskamrat sjunger i en sufi-kör. Musiken (som de sjöng) var jättefin och bönerna och ljuständandet var också fint, men jag stör mig för mycket på flera religioner (och kyrkor), så den sortens ritual känns inte helt ok för mig, att tillbe den Gud som de allihop har på en gång... även om tanken är fin - att tänka mer på det som är gemensamt än det som skiljer, att alla är lika mycket värda.

Flera av deltagarna såg ut att vara direkt komna från en tidsresa ur hippie-tiden! det var kul, det kändes verkligen i atmosfären- alla är välkomna som de är.

Bloggblad sa...

Josephine: Så intressant! Jag hade gärna följt med, har aldrig varit på nåt liknande. Jag tror mig ha hört ordet sufi, men inte så att jag visste nåt särskilt om det.
Kul att jag fick veta.