Statcounter

torsdag, mars 29, 2007

Listan...

Listan med mina favoritbloggare på nyligen.se blir alltmer utspridd, och ganska få verkar blogga dagligen numera. En viss vårbloggtrötthet har alltså fler än jag känt av.

Mycket handlar om vårtecken - varför letar vi så sällan höst- och vintertecken? Och inte så ofta sommartecken heller, det är bara våren som gör oss prilliga.

Själv hoppade jag högt av glädje när jag såg vårlök på min promenad idag. Och - tur är det väl att jag inte tillhör särskrivningsklubben, för då hade ni fått sitta där och undra om någon stulit vår lök och planterat om den... eller om den smitit iväg av sig själv...

Det var så skönt att gå med näsan mot solen att jag gick saktare och saktare för att uppskjuta hemvägen åt andra hållet. Jag höll nästan på att somna i varje steg...

6 kommentarer:

Linda sa...

Våren, det är då allt börjar om...
Allt som ser dött ut får liv igen och man har så många planer så tiden inte räcker till.
I år tänkte jag bara vara.

Ha, trodde jag på den själv??

Bloggblad sa...

Fast jag är verkligen lat och slö och tillbringar mycket tid med att bara titta på våren. Sen skriver jag inte om det varje gång, utan mest när jag GÖR nåt och sen tror alla att jag är så hurtig.

Strumpstickan sa...

Nu är det skönt i solen men vi är sega som trötta katter... *ler*

Anonym sa...

Det är väl så att man också har så mycket att göra,iaf jag och när kvällen kommer så är jag så trött så jag stupar i säng :-)

Har fixat altanen,håller på att måla i köket,tar en och annan biltur,det är så härligt att åka in till stan och traska runt,hoppa in på café och ta en fika...
Att sitta inne vid datorn lockar inte så mycket..
Men til sist det är nyfikenheten som drar,undrar vad de andra skriver om?? Åsså kikar man in på de bloggar man brukar,för man kan inte låta bli ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Visst har jag även visat höst- och vintertecken, älskar att ta slaskbilder :)

Klimakteriehäxan sa...

Erkänner viss bloggtrötthet fast vet inte om det har med våren att göra. Men jag har störtmycket på jobbet, det får ju faktiskt gå före bloggandet - speciellt om inspirationen tryter, kommentarerna glesnar och besöksfrekvensen går ner (min var nere på noll, det var trist, men då visade det sig att jag tappat bort html-koden till statcounter när jag bytte templat...)