Statcounter

torsdag, april 19, 2007

Fördelar och nackdelar

Om regnet ...
Fördel: Det dammar inte så våldsamt när gatsopningen gör fint på gatan utanför just nu.
Nackdel: Jag blir blöt när jag måste cykla ner till stan...

Löst irritationsmoment: På vår gatstump är det gratis parkering, vilket det inte är i hyresområdet intill, därför står alltid en massa bilar utanför vårt hus. De stör mig bara en gång om året - och det är just idag - för det är alltid så att den som står närmast vår infart skiter i parkeringsförbudet på sopdagen, vilket meddelas stort vid gatans början. Fast idag gjorde mina phula ord och elaka tankeöverföring susen. Kärringen hämtade bilen i sista stund... Jo, de medsystrar som är så slarviga kallar jag för kärringar... plus lite annat smått och gott som jag inte skriver här.

Om kvällsstickningen...
Fördel: Kul, snabbt och bra resultat.
Nackdel: Hemskt ont i högerarmen.

Om lediga dagen...
Fördel: Alla tänkbara.
Nackdel: Stressad över det jag inte ids göra. Speciellt inte som jag vaknade av mardrömmar och huvudvärk. (Har gått över nu efter lite kaffe och omvårdnad. )

Om bloggandet:
Fördel: Jättekul med alla nya bekantskaper och vänner - och alla kontakter som gett mig mycket.
Nackdel: Tar en förskräcklig massa tid - för jag vill ju hinna läsa hos alla som kommenterar hos mig. Och så vill jag ju hinna leva lite IRL också...

Om käcka löften som jag strör omkring mig...
Fördel: Jag känner mig så alert och flexibel.
Nackdel: Får ren ångest... var är baddräkten? Passar den? Hjälp - jag är ju hårig som en varulv! Var är rakhyveln? Är det modernt att vara kritvit? Blekfet? Om jag köper en vit baddräkt syns jag nog inte öht på lördag när jag ska till badhuset i Linköping med barnbarnet... smälter in i kaklet... Näe förresten... vem bryr sig? Vem skulle titta på en lönnfet medelålders tant, som en icke namngiven person i min familj vänligt påpekade.

15 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det lär finnas baddräkter med som en liten kjol som sitter fast i midjehöjd .., en sån kanske man skulle skaffa sig ..?
När jag var barn fick mamma en liten katalog från Miss Mary of Sweden.
Där trollades alltid hullet bort på nåt underligt vis .., jag ska leta på nätet om hon finns kvar .., Miss Mary.

Bloggblad sa...

elisabet: I vissa länder var man förr tvungen att ha en sån - om det nu var för att dölja nåt eller för att inte väcka lustar...

Men jag tycker såna ser så tantiga ut - och även om jag är tant vill jag inte vara tantig... det är skillnad det!

Anonym sa...

Det är det värsta att ha barn här om somrarna - att behöva gå till badet här i samhället, ibland varje dag. Som tur är kan barnen vistas i mellanbassängerna så jag kan behålla shorts och linne på.

(Jag vet också att det finns baddräkter som trollar bort hullet och jag letar efter en sådan varje år men hittar ingen.)

Bloggblad sa...

Monica: Jag såg flera härförleden i en fin affär, men jag har inte 800-1500 att lägga på en baddräkt...

Ingela sa...

Behåll lurvet! Det gör att det vita lyser mindre bländande.

Bloggblad sa...

Ingela: GAPSKRATT!

Vonkis sa...

Har provat att bada i en vit baddräkt en gång och jag hade skattat mig lycklig om jag hade haft en liten kjol till den. Det mesta syntes nämligen igenom när den blev blöt. Ytterst pinsamt...

Jag har kör en hel del med tvådelade baddräkter. Överdelen är som ett linne och man (men man menar jag baddräktsköparen -användaren) kan välja mellan mer eller mindre urringade kreationer. Nederdelen är helt enkelt somen trosa, som det brukar vara. Jag har köpt mina tvådelade fettgömmor på Twilfit (heter de väl, finns i l*i*n*d*e*n på nedre lan)

Elisabet. sa...

bloggblad: tro inte att jag inbillade mig att du skulle ha en sån .. inte jag heller ..-)

Det var skrivet med glimten i ögat .. ;->

Linda sa...

Haha, skrattar gott åt Ingelas kommentar!
Men det man får trösta sig med att alla har samma utgångsläge.
Kisa lite, det är inte så farligt när det är lite suddigt i kanten :)

Anonym sa...

Jättebra blogg som gav flera skratt!

Kärring (med två "r") tycker jag är rätt ord för den som parkerar som du nämner. Käring (med bara ett) är den man tycker om. Fortsätt du med phula ord och kärring för den som är oansvarig och nonchalant.

Är inte alla vita och håriga den här tiden på året? Och förmodligen upptagna med att kolla barnen i bassängen. Kör med den gamla baddräkten - om du kommer i den efter julåpåskmat. Det brukar vara mitt problem. Alla sommarkläder verkar krympa under vintermånaderna.......och du hinner väl inte sticka en ny, eller?

Anonym sa...

kanske en lönnfet medelålders gubbe? fast han tittar kanske hellre på de yngre upplagorna? "birdwatching" som en av mina manliga bekanta säger - fast snarare borde det väl var "birdnest-watching"?...

jag tror jag har rakat min bikinilinje typ tre gånger i mitt liv... borde väl göra det oftare men köper hellre mer täckande baddräkter! *grin*

lediga dagar är pest - de dagarna får jag just ingentinG gjort! (som jag borde få gjort ;-)

mossfolk sa...

Det mest intressanta att alla har samma problem. För smal, för tjock, för vit, för lurvig etc. Den som folk eventuellt uppmärksammar den här tiden på året är den brunbrände med perfekta kroppen. (om sådan finns)
Och aldrig får jag väl så lite gjort som på de lediga dagarna :)

Strumpstickan sa...

När jag måste på badhus eller sånt brukar jag tänka så mycket jag orkar på att alla andra tänker likadant, att de är så upptagna av sina egna komplex att det sista de tänker på är hur jag ser ut...

ibland funkar det ganska bra, annars finns det ju badrock och stora badlakan innan man lyckats plums i

Bloggblad sa...

Vonkis: Ack jag vet - hade en sån när jag var ung... höll på att dö när jag insåg vad andra såg... Jag hade förträngt det till nu!

Elisabet: Tänkte väl det....*andas ut*

Lindalotta: Men om JAG kisar, då kanske de andra ser snyggare ut...

Kulsprutan: Sopbilen hann bara bort -så var hon där... trots att det stod ny skylt om idag eftersom de inte hann klart.
Jag har lyckats gå bort 2 kg sen förra sommaren... (borde varit mycket mer så duktig som jag varit!) Men du har rätt... och även
Mossfolk +
Strumpstickan!
Alla andra bryr sig bara om sig själva - det är bara jag som bryr mig om mig... och så barnbarnet, men hon bryr sig verkligen inte om hur jag ser ut. Hon brukar dessutom köra ner handen i halsringningen på mormor och klämma lite... helt ogenerat...

Josephine: De som sysslar med birdwatching vill nog inte se gamla skator... hehe... Jag håller på att lära mig att se lediga dagar som "återhämtning + uppladdning" då brukar det gå lättare med borde-samvetet...

Anonym sa...

Jag tycker vi ska sluta att oroa oss. Va sjuttsingen alla ser vi ut som vi gör...lite fett här och lite klent där...charmigt tycker jag. Nej jag har slutat att bry mig.