Statcounter

måndag, april 23, 2007

Tadaaaaaa

Inte utan en viss stolthet kan härmed presenteras....

En liten förklaring:
Att det står så många genrer under "verksam som" beror på att den ena av böckerna, Före Sverige, används från lågstadiet och ända upp till sfi för vuxna.

Första uppdraget som bokskrivarpratare är redan bokat - fast inte den här vägen...

Jag är jättehungrig - hade planerat att göra pesto på nässlor, fick recept av svägerskan på landet och blev så sugen, men Någon hade lagt en jätterishög rakt över mitt privata nässelställe vid komposten... och jag törs inte klaga för då får jag nog rensa häcken själv i fortsättningen... Nu ska jag koka fullkornspasta och riva osten över direkt...

22 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilken fin presentation!

Anonym sa...

Måste säga som Cornelia.

Varför är dom sådana att vi får ta över ifall vi ger lite kritik?

Elisabet. sa...

GRATTIS MARIANNE och så läckert snygg du är på bilden!!

Elisabet. sa...

ja, jag kollar på kören-programmet .. dags att hämta näsduk nu, tror jag ...

Lilla B sa...

Grattis! Finfin bild dessutom

Bloggblad sa...

Tackar tackar - jag är så stolt att jag fick vara med. Fick ansöka först förstås... och betala medlemsavgift... och sen har jag filat och fått hjälp och råd och sen sen filat igen... och letat lämplig bild.

Observera: bilden är tagen lite snett uppifrån, med vriden hals... man har väl lärt sig trolla bort dubbelhakor... :) Den är inte helt ny - men jag har inte hunnit ändra mig så särskilt.

Ingela sa...

Så tjusigt...
Jag måste kolla in dina böcker, snart, känner jag.

Bloggblad sa...

Elisabet: Jag trodde nog att de skulle gå vidare på nåt sätt ändå - ofta är det ju så i dokumentärer att det näääääästan går åt skogen och sen vinner dom ändå.

Härligt var det att se - och jag kände precis känslan från alla nervpirrande konserter... och stolta tårar när dottern sjöng i kör som ung.

Bloggblad sa...

Ingela: Ja, det tycker jag. Låt biblioteken köpa in... eller köp själv :) och gynna en stackars fatt... äsch, det där var väl att ta i... Men läs gärna! Står om dem på min hemsida, fast recensionen har försvunnit från nätet - den var så bra att jag ska kopiera in den "lös"...

Lena sa...

Fin presentation och bild. Ska tipsa kommunens barnkulturgrupp.

Nu har jag missat Kören IGEN! Denna gången hade jag dock laga förfall: föräldramöte...

Bloggblad sa...

Panter: Åh, tack. Gör gärna det, då blir jag så glad så. Före Sverige är en riktigt hit i "multikulti"-sammanhang. Tyvärr är förlaget lite tystlåtet av sig... (det var den här boken jag krängde på herrtoalett m.fl. ställen i Sthlm härförleden)

Evas blogg sa...

Grattis till fin sida! Och så snygg du är!! Måste gå in och kolla på förf.centrum norr, om jag finns kvar. Och hur det kortet ser ut!!

Anonym sa...

Grattis från mig också! Jättebra presentation av dig.

Kanske man skulle föreslå att någon här i närheten ska boka in dig så kan du komma över hit på en fika samtidigt. :P

Fria Foten sa...

Här var det inte skrivkramp. Det är det hos mig i tornet....!

Bloggblad sa...

Eva: Jag ska också kolla där då...

Monica: tack - och visst - vore jättekul!

Flaxa: Nej, skrivkramp har jag aldrig, däremot kan jag tappa lusten ibland. Jag var och lyssnade på din gospelkör i söndags - jättebra gick det!

Mette sa...

Wow! Så TJUSIGT!!! Toppen! Grattis! Så där fint vill jag också sitta en dag.

Bloggblad sa...

mette: Tack ska du har, och du har måååånga år kvar att hinna dit på!

Vonkis sa...

Åååå
Riven ost (parmesaaan) direkt på pasta... mumma.

Länken till presentationen har jag skickat till hon som är ansvarig för våra författarbesök. Hoppas att hon hör av sig :-)

Bloggblad sa...

Vonkis: det var väldigt gott med Västerbottenost också - och billigare!

I övrigt: se mail!

Evas blogg sa...

Och jag kollade, presentationen stämmer inte så bra längre och bilden!!!!
Måste skicka nytt.

Bloggblad sa...

eva: Jag försökte klicka mig fram dit, men jag hittade ingen sökfunktion och inga namnlistor... Fort Knox?

(Och så hittar jag inte funktionen för spamskyddet heller nu...)

Linda sa...

Grattis till en jättefin presentation!

Och du, jag missade ju både första och andra avsnittet av Kören, men satt som klistrad vid det sista avsnittet.
Håret stod rakt ut på armarna och tårar i ögonen.
Vilken känsla!!