Statcounter

fredag, juni 06, 2008

Medan potatisen kokar...

... och grillen går igång... tittar jag igenom dagens fotoskörd. Celebert besök som också förbereder sig för bröllop och festkalas. Den lilla är mycket bekymrad: gifta sig i en hästhage... varför gör dom det? Och hur blir det då då? Och är det nån idé att putsa skorna? Hon är i alla fall behjälplig... ska morbror trampa i hästskit kan han ju göra det med fina skor... Och nu är alla tånaglar filade och målade, på alla tre tjejerna... fast den yngre modern var visst lite disträ, så den lilla fick olika färg på vänster och höger tånaglar... Men vad gör det? Hon ska ju ha glitterskor som döljer... fast i hagen blir det sandaler - hon tänker inte riskera glittret... Så roligt det är att förbereda sig för kalas... (när man inte ska hålla i några trådar... gissar att brorsan och hans fru och dotter inte är så väldigt avslappnade i kväll... )

13 kommentarer:

Emelie sa...

Hoppas att ni får det trevligt och roligt med era fina tånaglar ;)

Morgondimma sa...

Släpp tårna loss och ha en fin dag

Humlan sa...

Ha det riktigt trevligt i hästhagen i morgon! Hoppas hon gillade hatten också!

Anonym sa...

Så härligt annorlunda att gifta sig i en hästhage! Blir det till häst också eller "bara" hagen?

Bloggblad sa...

Emelie: Vi är helt inställda på en rolig eftermidddag och kväll... och enligt gammalt talesätt får man ju så roligt som man gör sig...

M-dimma: Tack - se ovan!

Humlan: Hatten blev klar - och vi är alla nöjda. Alla vi som bryr oss om små hattar alltså...

MMY: Nej, vad jag vet rider ingen av de giftaslystna. Men jag minns från min ungdom när jag ofta var i brudens mammas barndomshem, att hagarna omkring gården är bland det vackraste man kan tänka sig.

Klimakteriehäxan sa...

Jag vill också ha glitterskor!

Monica Hansen sa...

Å va roligt med sommarkalas:)

Bloggblad sa...

K-häxan: Det finns säkert i klimakteriestorlek också... men frågan är om det är lika charmigt... själv nöjer jag mig med "skulle ha velat ha..."

Ginger: Vi laddar för fullt - alla kläder hänger framme... presenten är klar... men än har vi inte duschat och. Den lilla badar i barnpoolen så länge.
Jag gillar när det är ledigt både före och efter en fest - att förbereda sig och ladda är halva nöjet.

Anonym sa...

Nu när jag sitter här (väntar på att få tvätta...usch) och läser så förstår jag att det är just nu som ni är på festligheter. Lykost er!!

Vad roligt att gifta sig i en hästhage.
Två ja...blev det hoppas jag

Vonkis sa...

Helt rätt att vara rädd om glittret. Hoppas ni har det riktigt kul!

Eleonora sa...

Bröllop och sommarkalas och en massa söta tjejer med nylackade tår! Vad mer kan en brudgum önska sig? Ja, att bruden säger JA förståss, men sen efteråt - han fåt allt inspektera de vackra tårna!! Hoppas allt blir toppenbra.
Kram till dig.

Linda sa...

Det låter som om ni är på ett riktigt härligt sommarbröllop!
Tycker det låter hur mysigt som helst, om man kan slippa undan koskiten :)
Hoppas ni har det trevligt och dansar mycket och äter gott!

Bloggblad sa...

Gunnel: De sa ja! Som väntat... och mycket trevligt och gråtmilt vackert.

Vonkis & Eleonora: Jepp. Det kommer rapport.

Linda: Man fick se sig för i hagen!
Att jag är jättetrött i dag är kvitto på att det var en härlig fest... även om jag körde hem är jag dagen efter.