Statcounter

tisdag, augusti 12, 2008

Svårflörtad mormor?

Detta kom som kommentar nyss med hälsningar till de kära läsarna...

Min mamma vill med ha en sån fin almanacka med kort på mig :) Vill passa på att säga till mormor att jag med börjat på dagis igen. Jag flög ur sängen 6.00 i måndags. Lycka till på jobbet mormor. Obs! Jag hälsar till er alla som känner mig Kram Linnéa

Öppet svar (som det brukar heta på debattsidorna ((barnbarnet har ingen egen mailadress)):

Jomenvisst fixar mormor en sån! Fattas bara. Mormor själv flög väl inte direkt upp ur sängen i morse vid 6-snåret... men hasade sig iväg till jobbet och tyckte det var kul att lek... nej, jag menar: fika med arbetskamraterna... Och somnade på soffan sen...

20 kommentarer:

Vonkis sa...

Flyga upp klockan 6 på morgonen, vad var det i din kvällsmat? Inte är det roligt att gå upp så okristligt tidigt inte, även om det är kul att fika med kollegorna.

Evas blogg sa...

Nej kl. 06 är inte my cup of tea. Men att fika (leka) tycker jag är roligt :-)

Bloggblad sa...

Vonkis: Maten var nog strösslad med längtan efter lekkamraterna...

När jag går upp försöker jag låtsas att klockan är mer... för jag är lika seg vare sig hon är 6 eller 9... de första timmarna... sen kommer jag igång.

Eva: Jag ska nog se till att hyfsa till mitt schema sen när skolan bara kommer igång ordentligt. Den verkar annars vara gjord för morgonpigga människor.

Anonym sa...

Vojne vojne - imorgon är det dags för mig att kravla mig upp kl 6.

Men du, vad sa dina arbetskamrater när du sov på soffan i personalrummet? Efter fikat menar jag. ;-)

Amber sa...

Flyga upp ur sängen slutar man ju med så småningom - både trötthet, tyngd och ålder påverkar.

När jag kom hem från min första dagpå jobbet idag, hade jag en unge med hemsk migrän, så det blev inget sova på soffan trots att jag gärna gjort det. Det blev att medicinera och trösta ett par timmar eftersom han ville ha en tablett först - fick ta ett suppositorium (rumpmissil) till slut för han bar vaggade fram och tillbaka, höll sig om huvudet och gnydde. När han piggnat till gjode vi sushirullar.

NU är jag trötttttt!

Avundas dig dagens soffsov!

Klimakteriehäxan sa...

Ja det gäller att återanpassa sig till det s k arbetslivet...
(kul med din kommentar om hur jag ser ut, det var ju ett himla piffande för det där porträttet som till sist hamnade på omslaget!!! sånt har jag liksom inte tid eller tålamod med till vardags :-D!!!)

Bloggblad sa...

En liten tant: Försök med "morgonstund har har tuggummi i musklerna" eller nåt klämkäckt om guld i mund...
Missade visst en rad där... att jag masade mig hem innan jag somnade... :)

Amber: Är det tynglagen som gäller där också? Att den gäller en del utstående kroppsdelar har jag redan noterat...
Så trist med migrän vid så tidig ålder... fast lika trist vid sen... Jag hade ofta huvudvärk som barn, minns att det var en plåga som jag nästan vande mig vid.

K-häxan: Det kändes konstigt när jag kom till jobbet - att det var så bekant ändå - som om jag inte varit borta mer än 2 dagar eller så...
Kan tänka mig att det var ett piffande... vet ju hur jag själv brukar hålla på när det ska vara nåt viktigt... fast vardagsutseendet oftast räcker gott... rätt glimt i ögat går ju inte att måla dit...

mossfolk sa...

Klart att mamman med vill ha en sådan fin kalender.
Och det är klart att man har bråttom upp första dagen efter sommarledigheten... I allafall när man ska få träffa sina fröknar och kompisar efter en hel lååååång sommar :)

Anonym sa...

Så var semestern slut för i sommar då...

Bloggblad sa...

mossfolk: jag har ett svagt minne av att jag som barn längtade enormt efter att skolan skulle börja... men det var då det...

monica: Ja... fast jag jobbar ju halvtid och räknar med att jag får mer semester de dagar jag får flumma runt ensam hemma...

Anonym sa...

Roligt att vara här och läsa igen om ditt mormors-kvinna-lärare-medmera-liv! Och om ditt förra inlägg Bortkastad möda så tänker jag att, av allt som egentligen är bortkastad tid här livet och tämligen meningslöst om man tänker efter... så ja, varför inte sätta sig och blogga, för visst har det en stor mening att känna att man har vänner här. Ha det så gott, jättekul att ses igen, är glad att du finns kvar här!!

bollebygdsbo sa...

Barnbarnen är svåra att motstå. *ler*
Hoppas att du haft en bra dag på jobbet

Emelie sa...

Usch då! Jag tycker det är tillräckligt illa att behöva hasa mig upp kl 8 för att titta på handboll. Ingen tvingade mig visserligen, jag är bara lite nördig. :)

Förresten, du har ju inte avslöjat för mig vem som är Din favoritpredikant. Jag har gått och varit nyfiken i flera dagar nu sen du kommenterade! :)

Bloggblad sa...

alde: ny signatur ... men jag känner allt igen dig... kul att se dig här igen! Det är nåt att fundera över... vad som är bortkastad tid... det tänker jag ofta på. För tiden rinner ju på, oavsett vad vi gör... vad är värt nåt?

B.bo: Jodå tack, jag har haft en bra dag. Avslutade med att simma en kvart på väg hem. Alltså... ja, inte på vägen hem...

Emelie: Martin d.ä. förstås... har bara hört honom live vid ett par tillfällen, men på tv... och i böcker...

Kan meddela att idrott aldrig någonsin skulle få mig upp ur sängen...

Emelie sa...

Jag har aldrig hört honom predika, men gillar honom skarpt i alla fall. Fick lyssna till ett panelsamtal där han deltog på bokmässan förra året. Men hans böcker är toppen :)

På tal om böcker ska jag åka och hämta många kilo kurslitteratur nu. Begriper inte att kunskap ska vara så tungt ;)

Bloggblad sa...

Emelie: hehe... det är bara innan man den på plats som den är tung!

Tankevågor sa...

Nu har jag gjort tre dagar på jobbet. Känns lite overkligt. Jag skulle nog kunnat vara ledig ett tag till.
Men nästa vecka kommer barnen och då blir det lite liv i luckan. :-)

Musikanta sa...

Jag masar mig också upp ur sängen varje morgon kl 6 och gör frukost men sen, när MM har gått till jobbet, går jag och lägger mig igen och sover till 9! Lyxtillvaro...

Hannele på Hisingen sa...

(råkade träffa Kay Pollak på fjället i sommar,
och fick chansen att säga att han gör mina favoritfilmer :)

Bloggblad sa...

Londongirl: Fast jag tycker mest det känns overkligt att jag varit ledig så länge... och så vips - är allt som vanligt.

Musikanta: Sån lyx håller jag inte min man med, han får fixa sin frukost själv vare sig vi går upp samtidigt eller ej.

Hannele: Jag har bara sett en av honom, och som sagt... ja, du läste förstås vad jag skrev...