Statcounter

söndag, oktober 12, 2008

YES!!!

Äntligen! Förmodligen lite piggare idag eftersom jag plötsligt såg precis vad det skulle bli...

Vilken ljuvlig dag! Sol och lagom varmt för långpromenad som redan är avklarad. Ledig. Ingen tid att passa. Inget att göra... njae, det där sista är inte riktigt sant, för det inträffar aldrig. Men jag unnar mig lyxen av att slippa göra nåt. Möjligen ska jag laga lite mat om en stund, det vore nog att gå för långt, att fasta av ren lättja... och sen lägga mig i soffan med en bok.

Nu vet jag åtminstone två som läser här som protesterar... för egentligen skulle jag sjungit med k-kören kl 11 och övat från kl 9... Men jag sa till i god tid, visste att veckan som gick skulle bli fullmatad och att nästa helg hos nunnorna på psalmskola kommer att bli enormt intensiv. Det gäller att hushålla med energin - men jag var lite feg och angav inte något skäl till att jag inte kunde. De som är yngre och/eller piggare, har svårt att förstå sånt.

12 kommentarer:

Susanne sa...

Men så är det väl ofta, att man måste låta problemet bearbetas en tid så kommer man på det sedan.

Noterar din fina reklampenna! :)

Annela sa...

Att hushålla med energin är viktigt och jag tycker att du gjorde helt rätt. Det är sant att de piggare inte skulle förstå att i slutet av veckan var kraften slut. Det har jag upplevt flera gånger.

Cecilia N sa...

Ja det var en stilig penna!

Idag var det Domherrarna som sjöng här.

Vonkis sa...

Här är det också soligt. Retar mig lite då jag inte har tid att gå ut. Har egentligen inte tid att blogga heller men...

Bloggblad sa...

Susanne: Ja, jag vet, och jag la ifrån mig det flera gånger igår... ändå kom inget.

Pennan beställde jag när jag hade körer som behövde not(!)era, den är utmärkt till korsord, precis lagom hårdhet och mjukt sudd... jag kollade in det noga innan jag beställde.

Annela: Jag förstod inte heller vad det gällde då när jag alltid hade marginaler av ork att ta av. Det var väl bara att bita ihop, tänkte jag då... så det är ingen idé att förklara.

Cecilia: Synd att jag bara har ett par stycken kvar...
Domherrarna... :) Det finns så många roliga körnamn. Förut sjöng jag i Halsbandet...

Vonkis: Om jag skulle göra en massa saker som jag egentligen borde, skulle jag inte ha tid, men jag struntar i en massa för att få gå ut, det har blivit livsviktigt för mig.

Monica Hansen sa...

Det var märkligt.. när jag klickade kom jag till min profil där man ser tre bloggar jag är med i/har.. flowerpowerknits, deckarebloggen och den här.. ska kolla igen..

Bloggblad sa...

Monica: Ja, den här gången kom jag också dit, men det var hos nån annan jag klickade och kom till den gamla. Nyss.

Elisabet. sa...

Jaså, madame fuskar med blyertspenna till korsordet .., det tycker jag är lite fegt ..-))

Här är det kulspets som gäller!

Bloggblad sa...

Elisabet: Men du ser väl vilken fin penna jag har?

Skämt åsido - jag suddar jättemycket, prövar lite svagt... Och sen skickar jag in, då kan det inte vara för kladdigt...

Linda sa...

Tycker det är sunt att unna sig vila.
Jag har tagit time out från kören den här terminen, av diverse anledningar.
Den största anledningen är tyvärr trist och det är att det har blivit dålig stämning i gruppen.
Och det finns flera stycken som inte vill förstå mig och jag står väl för närvarande i skamvrån...

Bloggblad sa...

Linda: Jag känner att det var rätt val idag. Skulle behöva ett par dar till på soffan...

Ingen idé att gå till en kör med trist stämning. För några år sen hade vi en ledare som såg till att stämningen blev tråkig, den ena efter den andra tog paus - och till sist flyttade ledaren. Då kom alla tillbaka.

Emelie sa...

Det är nyttigt att loppa sig ibland. Jag har halvloppat mig i hela veckan. Men imorgon är det back to reality igen, med besked.
Hoppas du får en fin vecka!