Statcounter

lördag, juli 18, 2009

Upptagen

Min mormor är lite upptagen nu, så hon får inte sitta vid datorn. I går när jag kom, fick jag en liten hund, och mormor har sett stickade små tröjor hos Monica så nu håller hon på att sticka en rosa lite tröja till min hund. Den måste ju matcha mig! I går kväll kom mormors tyska elev hit, hon förstod inte ett dugg när jag pratade precis så som mormor gjorde med henne: äschlabks schlchsjcht schuigsch. Konstigt. Fast hon har lärt sig rätt mycket svenska, och när jag pratade det förstod hon. Vi gjorde blomsoppa till dockorna och hade jättekul. I dag rensar jag ogräs med morfar medan mormor stickar. Kanske hinner vi åka och bada innan pappa kommer och hämtar mig. Han har varit och gastat om att sommaren är kort, med Thomas Ledin utanför Linköping. Nu börjar det visst lukta mat från köket... det var bra det.

7 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Blomsoppa låter gott:)

Hedgren sa...

Låter som om du har det bra hos mormor o morfar.

Bloggblad sa...

Monica: Den doftade gott, och färgerna var läckra!

Hedgren: Jomenvisst!

Nina sa...

Blomsoppa... det var ett tag sedan.

Bloggblad sa...

Nina: Men med barnbarn blir man som barn på nytt...

Linda sa...

När som helst som andan faller på så får du mer än gärna komma hit och rensa ogräs i vår singelgång, här finns hur mycket som helst och det har hunnit växa en hel del på höjden...
Så kan du ju kolla bebisen på nära håll också :)
Eller så passar du Ebba så rensar jag ogräs!

Bloggblad sa...

Linda: Tyvärr åker hon inte med oss söderöver... annars!