Statcounter

lördag, juli 18, 2009

Inspiration

Efter att, som sagt, ha blivit inspirerad av hundtröjorna hos Monica, har jag stickat hela eftermiddagen i solstolen (under äppleträdet) medan jag tittat på när barnbarnet badat i plaskpoolen. Det var tur att det inte fanns nån kamera i närheten när hon lockade ner både mormor och morfar till sig... trångt och ovant, men rätt kul.
Nu är den lilla hämtad och mormor och morfar ligger utslagna i var sin liggfåtölj och turas om att zappa... Hunden med ny rosa outfit med silverpärlor och silverband viftade glatt på svansen vid avfärd.

11 kommentarer:

Marianne sa...

Så fint! Och vilken mysig helg ni har haft med barnbarnet! Haha, fast jag tycker ju att det var lite synd att det inte fanns någon kamera i närheten, för jag begriper inte hur ni fick plats i plaskpoolen : D

Bloggblad sa...

Marianne: Nej, det var trångt - och jag är med till visshet gränsande sannolikhet säker på att maken hade flugit upp - eller aldrig vågat sig ner - om ett objektiv varit i närheten.

Det roliga var barnbarnets förvåning... så galna kunde vi väl ändå inte vara...

mossfolk sa...

Tjusigt! Kanske Lurvig skulle vilja... eller nä föresten :)

Fast jag hade med gärna sett en bild på mormor och morfar i den lilla poolen!

Bloggblad sa...

mossfolk: hehe... han har väl så det räcker själv?

För mig räcker det med den bilden på näthinnan!

Klimakteriehäxan sa...

Kanske läge att utöka utbudet, du säljer ju sen tidigare böcker och muddar - och nästa blir alltså hundkläder, om än i minsta storleken?

Klimakteriehäxan sa...

PS självklart tycker barnbarnet att det är helkul att bada med er!!! gör om det, med eller utan kamera!

Bloggblad sa...

K-häxan: Nej, bevare mig väl - det var jobbigt. Inte hade jag nån beskrivning heller utan stickade på fri hand.

Det var i stället för ett utlovat bad i närmaste sjö...Det blåste och morföräldrarna var ganska trötta - vilket inte dög som argument. Men ett gemensamt poolbad dög gott och väl.

Tummelisa Garn & Design sa...

Det var bra jobbat att sticka den söta hundtröjan på fri hand!!!

Bloggblad sa...

Tummelisa: Åh, jag tackar! Från ett proffs dessutom...

Nu är jag igång med den där linsjalen med blomma i ändarna... Såg den hos dig och Annela.

Hedgren sa...

Vilken ursöt tröja! Och vem hade inte velat vara en fluga på väggen när ni badade... =0)

Iris pool är så liten så mormor får tyvärr (eller som tur är...) inte plats.

Bloggblad sa...

Hedgren: ja, den lilla blev så glad över nya tröjan.

Plats i poolen fanns det egentligen inte ... rejält trångt blev det, men det var det som var kul.