Statcounter

torsdag, februari 25, 2010

Reklampaus


Eller, skulle jag haft som rubrik: Vill du gifta dig med mig?

I alla fall - jag tar en
välbehövlig paus mitt i redaktörsbestyren och förberedelserna för dagens pensionärsgig i Norrköping. (Varför övar jag inte på gitarren oftare?) och lägger in lite reklam.

I går var jag på härligt solig shoppingpromenad här i stan med en väninna. Utan att vi växlade ringar :) köpte vi varsin söt liten ring hos Anna Doll (+ varsin grej från reastången....) och så pratade vi bloggar.
Anna erbjuder alla som via min blogg köper något i webshopen för minst 100:- en likadan ring, svarta stenar och en glittrig vit i mitten, med resårband som passar alla. Värde 129:- Man skriver helt enkelt Bloggblad efter sitt namn i beställningsrutan, så vet hon varifrån beställningen kommer. Det finns mängder av roliga saker i alla prisklasser i hennes designbutik.
Nu är det bäst att jag värmer upp både röst och fingrar lite till.
F.ö. kan jag meddela alla som vinkat och tutat åt Gasart som i många år stått och vinkat åt bilister i Söderköping, att det är slutvinkat. Han är död. Och staden sörjer. Han fick ett stort och fint avskedsreportage i dagens tidning.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Fantastiskt .., ja, dom vackra naglarna i all ära, men jag menar farbrorn som stod där och vinkade!

Det har jag aldrig hört talas om.

Så härligt med Riktiga Original.

Tankevågor sa...

Lycka till nu med din spelning! Söt ring! Nu ska jag kolla in hennes sida.

Bloggblad sa...

Elisabet: Jag ler åt "farbror" - Gasart tillhörde kategorin "evigt ung grabb" ... en helt underbar kille som vinkade åt "snälla" och skällde på "dumma" bilister. En sån som alla som passerat stan minns.

Londongirl: Tack, det gick så bra så. (bortsett från att mina OH-bilder for omkring lite...) Jag är helt övertygad om att du skulle trivas i Annas affär! Vi tillbringade nog en timme där igår.

Musikanta sa...

Hade för mig att han kallades "gaschet", det sa åtminstone Kalle alltid. Jag tyckte däremot alltid att det var lite beklämmande att se en fullvuxen karl stå där och vinka åt bilarna och göra H-hälsning. Men tutade åt honom gjorde vi förstås...

Men så långt som att tycka att vi ska resa en staty över honom sträcker jag mig inte. Det räcker med molnet på ett tag. I så fall ligger väl EWK bättre till.

Bloggblad sa...

Musikanta: Nejdå, Gasart hette han. Han gillade när bilisterna gasade på lite extra.

Fullvuxen i kroppen - jodå, men i själen var det en liten pojke som gillade bilar. Jag brukade alltid prata med honom när jag gick förbi, och fick höra allt om hur fel den och den hade kört.

Bloggblad sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.