Statcounter

lördag, mars 06, 2010

Skönt att slippa gå på gatan...

Oj, det där blev visst lite konstigt. Kanske jag ska ändra till pluralform? För gatorna har varit det enda som stått till buds att promenera på den sista tiden. Tills idag - när jag kunde gå på skaren ute i det bil- och husfria landskapet. Nästan, jag sjönk ner en decimeter ungefär.
Underbart med takdropp från Harsbyladan...

Fast... riktigt så här rosa var det inte på riktigt... Den svaga sluttningen nere i högerkant, är ungefär en meter utan snö - så jag vara liiiite skraj att skaren inte skulle hålla. I dag fick jag riktigt stor lust att ge mig ut i garaget och se efter om mina gamla skidgrejer har överlevt mer än 10 år i glömska.

11 kommentarer:

Vasaloppsamatören sa...

Idag har jag nog varit ute i tre-fyra timmar, allt som allt. Nu sitter man här inne och skäms nästan för att man inte ger sig ut igen ., för det är precis lika fint nu, när klockan är fyra på em, som tidigare under dagen!

Mest känner jag för siesta.

Bloggblad sa...

Vasaloppsamatören: jag gissar att det är PV? Det går inte att komma in på din blogg via avsändaren.

Men 3-4 timmar... ojojoj. Så länge orkade jag inte halka och pulsa. Har njutit av solen flera timmar inifrån i stället.

Cicki sa...

Har du börjat extraknäcka.....:-) Här är det också underbart vårväder. Vi har varit till affären en sväng och handlat sånt vi ska ha med oss på tåget. Vi lyckades plocka ner onödigt snask och lyx för över tvåhundra i varukorgen. Men någon gång ska man väl kunna unna sig....:-)

Bloggblad sa...

Cicki: Visst känns det lite som vår med ljuset, men det var flera minusgrader och isvind - och liiite dagsmeja.
Jag lärde mig häromdagen som först, att det bara heter dagsmeja om solen smälter på taken och ger takdropp när det är minusgrader i övrigt.

Cicki sa...

Man lär sig hela tiden något nytt.Jag visste inte heller det där om dagsmeja. Det ordet har jag använt just för att det tinar och droppar och blir blött.

Bloggblad sa...

Cicki: Visst är det kul att det finns nytt att lära sig hela tiden. Jag har också använt ordet när det smält och droppat - oavsett gradtal.

Vonkis sa...

Måste säga att rosa snö ser helt ok ut.

Hur gick det med skidorna, fanns de kvar?

Ingela sa...

Vi var ute nästan hela dagen i dag. Martina och jag åkte skidor och pappan och Elinor åkte skoter. När skidåkarna kom fram låg fläsket i stekpannan över elden och fräste. Fram på eftermiddan kokade vi kaffe och gjorde pinnbröd.

Eleonora sa...

Vad ska du med gamla skidgrejer NU?? Det börjar ju töa och droppa. Men ska du nu absolut ut och skida - gör det snabbt. Snart är snön borta. Kram på dig

Bloggblad sa...

Vonkis: lite flickigt... Jag kom inte förbi allt skräp i garaget...

Ingela: Låter himla mysigt. Jag gick förbi gamla grusgropen ett par hundra meter härifrån, det doftade gott från brasan - man behöver inte gå långt i detta platta landskap för att få en rejäl backe. Men jag åker bara pulka när barnbarnet är med. Éller, för all del, skolbarnen duger.

Eleonora: "Än är det vinter kvar, säger mor." Men jag tror skorna har torkat ihop på 10 år. Så det blir en promenad idag. Skaren bör vara bättre efter många minusgrader i natt.

Musikanta sa...

Jag har också TÄNKT att ta mig ut och åka skidor. Tyvärr har det bara stannat vid tanken som så mycket annat. Annars har jag skidor med s.k. moderna bindningar och skidskor.

Men, som du vet, är det svårt att komma in i vårt garage och komma åt dem längst bort vid väggen. Måste flytta alla trädgårdsmöblerna och en byrå först.

Dagsmeja tycker jag det är när snön smälter av solskenet och det är kallt f.ö. Så det stämmer väl...