Statcounter

onsdag, juli 14, 2010

Urblåst

Härliga, ljuvliga, soliga dagar... med vind i segl... näe, okej då, det är en motorbåt, men vind i håret finns det gott om! Många såna här dagar har det blivit - och vi hoppas att det blir fler. Somliga törs köra båten med lite assistans.
Sandens badplats sjövägen, och sen mat på sjöpuben i Lagnöströmmen... härligt härligt. *

Glädje och irritation blandas i sommarvärmen. Irritation över att Telia helt sonika har tagit bort min hemsida, om jag vill ha den tillbaka kostar det 161:- i månaden... Något mail kunde jag inte få, för de hade inte min adress utan jag måste ringa om be om att få betala! Frågan är om det är värt så mycket... finns kanske gratissidor? Fy, så jobbigt att göra om...

Glädje (förutom väder, vind, sol och vatten) över att Sveriges Radio fick för sig att spela Lindas och min vinnande psalm i Andliga sånger i söndags morse. Nej, jag är inte uppe klockan 6 och lyssnar, men har morgonpigga bekanta som upplyst mig. Jättekul, tycker jag förstås, och inte bara med tanke på STIM-pengar... :) Den som är nyfiken kan hitta den 18.30 in i programmet.

Jag får en hel del tid över när jag inte bloggar, men jag använder den inte till nåt nyttigt. Jag slöar, plockar lite här och där, glor rakt ut i luften, går på konserter, sitter nere vid kanalen och tar en öl, åker båt (och har redan blivit rätt haj på att hopp-i-land-kalla), badar. En så här lat och skön sommar minns jag inte när jag hade senast, jag njuter och är tacksam för varje dag. Men, ibland sitter jag förstås vid datorn och strövar runt lite tyst bland mina favoriter... vågar ju inte släppa taget helt.
Vi ses snart igen, veckorna går fort, och jag vill inte trötta ut de kära läsarna med en massa bad- och båtbilder...
* Maken har inte datorn för att surfa - vi kör efter modernt sjökort med GPS, har lagt undan telefonkatalogen...

11 kommentarer:

Cecilia N sa...

Vem har lurat i dig att det inte är nyttigt att slöa?

Glöm det!

Bloggblad sa...

Cecilia: Antingen är det morsan eller Martin Luther... är inte riktigt säker.

mossfolk sa...

Bad och båtbilder tröttar inte ut. Hon ser ut som en riktig sommartjej i blåsten.
Jag hyr webbhotell av One.com. Har idag betalat den årliga avgiften vilken låg på exakt 298,75 kr :)

Bloggblad sa...

mossfolk: njae, det kan nog bli lite tjatigt i längden.

Har du hemsida alltså? Vad har du för adress?

mossfolk sa...

Ja, hemsidan i sig är allt annat än proffsig utan snabbt ihophafsad. Den har genom åren handlat om allt från jul, tomtar och änglar till mig, hästarna etc. När hunden i våras blev så dålig samlade jag hela sjukdomshistorian där. Man skulle kunna säga att den inte direkt underhålls, men den finns :) Adressen är www.karinssida.se

Bloggblad sa...

Karin: Aha! Lurvig heter egentligen som vårt släktnamn på herrsidan! Tjusigt. Den hemsidan ser ut precis som min första gjorde, alltså samma system.

Klimakteriehäxan sa...

Telia är säkert dyrare än alla andra ... du får fråga nån 14-åring i bekantskapskretsen, dom brukar veta!
Och självklart ska man slöa och bada i denna sommar!

Cicki sa...

Att vara på sjön i den här värmen är ju en gåva. I mitt gifta liv tillbringades många timmar i båtar både på havet och i Ljungan.

Det finns säkert gratis hemsidor men oftast brukar det bli ett hemsidesnamn som är kopplat till den domänen. Jag har egen domän. Det kostar lite men mindre än man kan tro. Jag betalade en "startavgift" och sedan betalar jag 300:-/år. Där kan jag ha hemsida, blogg, fotoalbum och en del andra grejer samlat på samma ställe. Den är otroligt enkel att använda och om man vill kan man använda mallar, precis som här på bloggen. Det heter www.one.com ifall du vill gå in och titta.

Ökenråttan sa...

Undrar om nån köpt båt vid lämpligare tillfälle än Bloggblads? Är det en sommar som man behöver vara ute på den svalkande böljan blå så är det väl den här. Bra tajmat. Själv har jag slutdatum på projekt i augusti och sitter i varma stan bakom nedfällda markiser och skriver och plitar. - Vilket språk här ovan - det är värmen som luckrar upp hjärnan.
Kul att dom spelar din låt i radion. Du har verkligen flyt nu. Oj, så skoj det blev!

Bloggblad sa...

K-häxan: Från 0:- till 160:-/mån tycker jag är en vääääldigt stor höjning!
Jag tror att jag aldrig tidigare har haft en så skön sommar!

Cicki: Jag ska kolla på den - jag hittade också en sajt med diverse tips och saker att tänka på. Jag behöver ju faktiskt min hemsida att hänvisa till när folk vill hyra mig.

Ö-råttan: Helt rätt! Det var perfekt läge, och det var jag som tjatade på maken att han äntligen skulle ta ur proppen och slå till. Han är mkt nöjd. Och ganska snopen att jag tycker det är så härligt. (Men vänta till en kall och regnig sommar... då drar den inte)

Det har ju legat en hel del jobb och ännu mer väntan och tålamod bakom, så jag är jätteglad att det flyter på.

Jag beundrar dig som inte har tappat tålamodet inför ditt Stora Projekt. Jag ser fram emot resultatet!

Cecilia N sa...

Nu har liknande nedsläckning av makens hemsida skett.

Inget mejl. Nä, för vi har ju fleera mejlkonton hos dem så då visste de ju inte till vilket de skulle skicka ...!

Stön!

Annars kan de ju skicka identiska mejl till alla kontona ...
De kan ju knappast skylla på portoutgifter iaf.