Statcounter

söndag, november 14, 2010

Blogger svarar:

Hur länge ska vi ha tålamod? De har jobbat på det i snart ett år...

Some users are reporting errors when attempting to moderate comments on their blog. We're investigating this issue and will update this post when we have more info to share.Thanks for your patience. — latest update on Wednesday, December 02, 2009

Medan vi väntar på detta, rekommenderar jag den här bloggen: http://medcolour.blogspot.com/ med minnen från det tidigare DDR. Ela finns även i min högerspalt. När jag pluggade tyska läste jag massor om och från DDR och var i Östberlin på ett välbevakat besök 1978. Jag är väldigt glad att vi lockat Ela att berätta om hur det var ur ett privatperspektiv och inte tillrättalagt för utlänningar.

13 kommentarer:

Cicki sa...

Tack för tipset om Elas blogg.

Bloggblad sa...

Ja, visst är det kul att läsa!

ullrika sa...

min pappa arbetade ganska mycket i DDR och jag var med honom vid flera tillfällen, från att jag började skolan tills gränserna öppnades. det var märkliga upplevelser för ett litet barn, men jag är så glad att min pappa tog mig (och min bror) med. att ha fått uppleva denna andra värld, bara en båtresa bort, har gett förståelse och erfarenheter som berikat mitt liv.

jag blev jätteglad för tips om den här bloggen, måste genast snoka mig dit och läsa!

Klimakteriehäxan sa...

Den som väntar på något gott kan förvisso få vänta väldigt länge ibland.

Bloggblad sa...

Ullisen: Jag förstår att det var spännande! För mig var det som en drömvärld när jag läste massor om det då jag pluggade tyska. Jag var bara i Östberlin för en dag medan muren fanns, sen reste vi runt lite strax efter fallet. Men turister från väst var inte poppis då i början!

K-häxan: Märkligt att de gör så himla många andra förändringar... det här borde väl vara lätt fixat?
Men.... Väntan är min arvedel... för att travestera vem det nu var. Lagerqvist? (Min bildning är såll-lik) Jag väntar ständigt på att få noter... och sånt.

Äsch - nu måste jag ju googla och se om det var han.

Bloggblad sa...

Hehe... Nej, det var det inte. Men nu vet jag vem det var, så ingen behöver tala om det... :)

ullrika sa...

har inte googlat men hade ändå gissat att; så länge det inte rör sig om ångest lär det inte vara författat av Lagerkvist :)

Bloggblad sa...

ullisen: att det handlade om längtan visste jag i alla fall.... Jag är urkass på att memorera vem som skrivit vad även om jag trots det är ganska väl bevandrad bland klassikerna.

ullrika sa...

jag är precis som du. ett brett men väldigt grunt kunskapsnät att fiska ur :)

Musikanta sa...

Fortfarande kan jag inte förhandsgranska mina nya inlägg. Det togs bort iom att Blogger ändrade om. Har försökt att ta reda på varför men utan resultat. Kan du förhandsgranska? MM påstår att det har med bilderna att göra, vad vet jag? Men det gick ju jättebra tidigare...

Stockholm Under Ytan sa...

OK

Marianne sa...

Märkligt att de inte kan göra någonting åt det hela! Jag får en del spam, många kineser som gillar att kommentera hos mig på ett gammalt inlägg. Men det är ju bara att radera, de publiceras aldrig eftersom jag har kommentarsgranskning på inlägg äldre än en eller två veckor. Jag avskyr också de där sjösjukebokstäverna, man ser ju inte vad det står!

Vädret är helt okej även om det regnar, tycker jag. Det enda är att det aldrig blir riktigt ljust, jag saknar ljuset. Är ju bortskämd med sol VARENDA dag. Nu får jag vänja om mig : )

Unknown sa...

http://maxalas.blogspot.com news ,video ,photo ,online sport visit