Statcounter

lördag, maj 07, 2016

Maj månad

Sköna maj, välkommen! Så snabbt den kom. Får passa på att hälsa sommaren välkommen också i samma andetag. 

När jag jobbade och barnen var små, så var maj och december de värsta månaderna på året. Avslutningar med kör, handboll, fotboll och så utflykter och skolresor, både egna och barnens. 
Nu borde jag ju ha det lindrigare, men...ack, vad mycket det är på gång. Så blggandet får snällt vänta, precis som trädgårdslandet och tvättkorgen och vinterskorna har fått göra länge nog. 

Men jag kommer nog igen. Tror jag. 



7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, du kommer nog igen i tv-soffan :) Gör ny karriär och så får man säga att "ja, men den kvinnan känner jag lite ...". Kram på dig!

Klimakteriehäxan sa...

Gäller att inte ge upp i första taget! :-D

Vonkis sa...

Ja, i maj är det minst sagt fullt upp ända in i kaklet.

Bloggblad sa...

Elisabet: det är rätt osannolikt, det finns alltför många ungdomar att välja på. Konkurrensen inom min genre är värre än man kan tro. Många kändisar vill gärna skriva psalmer (oavsett vad de tror eller inte tror) för det är en fjäder i hatten att ha skrivit en.

Khäxan: vad gäller "måsten" som trädgårdsland och efterhängsen tvättstuga, så är jag ganska sufen på att pröva på att strunta i det.

Vonkis: som tur är har jag tomma mellandagar som pensionär...

Eleonora sa...

Ja du Marianne - mycket är det som händer i maj månad, vare sig man har förvärvsarbete eller inte. Hoppas du tar det så där avslappat lugnt som du kan och kommer tillbaka med något trevligt läsvärt när du känner för det. Själv är jag möjligen sporadisk - skriver väldigt sällan inlägg och ingen verkar tycka det är tråkigt i alla fall.

En skön och härlig juni önskar jag dit och det går fortare än man tror att ta sig fram till den månaden. Blommor o blader har vi ju fått nu att titta på och värmen kommer ju tillbaka vad det lider.

Ha det gott och skönt.
Kram från
Eleonora

Josephine i Bryssel sa...

att du hinner blogga! du som faktiskt är ganska mycket på FB?... oj, oj...

Bloggblad sa...

Josephine: egentligen har jag väl tid, men i bloggen känns det som om det bara blir typ dagboksinlägg. Förr skrev jag lite andra funderingar, men det tar faktiskt längre tid. Eftersom jag numera bara kommer åt blogger och att svara på kommentarer via iPaden, känns det krångligt. Facebook är mycket snabbare och där är de flesta mer aktiva. Här är så få som är aktiva att det känns som om jag kan maila dem privat i stället.

Men det har varit väldigt mycket som krävt laddning, och eftersom jag hostat nästan oavbrutet i tre veckor, är energin låg just nu.