Statcounter

måndag, mars 05, 2018

Mars

Oj, jag höll på att skriva "februari" som rubrik, när jag plötsligt insåg att det är en vecka sen... Tiden går fort, jag jobbar en dag i veckan sedan januari och mellan tisdagarna är livet fyllt av
1) körsång   (fortfarande med i två, en stor och en liten)
2) promenader
3) jeansklipp+sömnad av väskor, grytlappar, förkläden
4) förberedelser för skoljobbet (tar lång tid, snabba, duktiga och krävande elever)
5) firmajobb
6) står bredvid och stönar medan maken renoverar

Jag hinner inte ens sova middag som förr... Allt tar längre tid, speciellt som jag sedan november måste hoppa över färgpytsar, slingra sig förbi stegar, mattläggare och tapetrullar samt, framför allt: leta efter saker som försvunnit i den röra som uppstår när allt i två hallar ska röjas undan. Nu fattas det bara liiiiite, så är allt klart. Soffa till den övre hallen är inköpt och snart på ingång, gardiner sydda och hängda, ny tv ska införskaffas och en elektriker tillkallas. Sen så!

De illustrerande bilderna vägrar lägga sig i rätt ordning.... Men den käre läsaren får räkna ut själv vad som tillhör vad i listan.

Från det roligaste jag gjort under våren finns ingen bild. I januari gjorde jag min premiär som stå upp-komiker. Nervöst men roligt. Maken provlyssnade när jag läste upp manuskriptet hemma, så där bara rakt av. Han drog inte ens på munnen: "jag har ju hört allt förr, men de som inte har hört det, kommer nog att skratta. Kanske."
Det var en perfekt förstagångspublik, enbart damer som hade ätit gott och druckit ett par glas vin - och skrattade gott åt allt och lite till. Jätteskönt. Jag var så lättad. Vad det handlade om? Näe, det kan jag inte upprepa här.









5 kommentarer:

Pettas-Karin sa...

Aktiva,härliga du, med en ständig humoristisk glimt i ögat!
Du gör hela mig glad!

mossfolk sa...

Alltså all denna energi..!
Och vilket läckert förkläde!

Bloggblad sa...

Pettas: Ja, humorn finns nog där hela tiden, men orken... jag sover hemskt länge på morgnarna och tycker att jag är förskräckligt trött för jämnan - men jag märker ju inte det när jag gör roliga saker. Bara däremellan. Det gläder mig storligen att jag kan glädja dig!

mossfolk: Tack, ja förklädet är jag väldigt nöjd med. Jag såg på en julmarknad en massa väskor som var sydda just av linningar. Det hade jag inte ens tänkt på... så nu finns det en kudde, en väska och ett förkläde.
Det låter väldigt mycket om jag räknar upp allt som jag gör - men jag har långa slöa och trötta pauser också!

Klimakteriehäxan sa...

Du är verkligen både duktig och modig! Och det där förklädet är jättesnyggt!

Mösstanten sa...

Hittade din blogg genom kommentarerna hos Klimakteriehäxan och jag hoppas på fler trevliga inlägg.