Statcounter

onsdag, december 26, 2018

Sent ska bloggaren vakna...

Att det tog en lång stund innan jag kom ihåg hur man gör för att göra ett inlägg visar mer än väl hur länge sedan jag var inne här. Men jag tänkte visa att jag lever och har hälsan och håller igång. Det finns några få bekanta som inte är med på facebook utan tittar in här lite då och då. 

Jag gapar och står i - i två körer. Vilket man har kunnat avnjuta i tv under gårdagens julotta. Den spelades in i mitten av november och för er som sov över den, finns den att se fram till midsommar på svtplay. Gudstjänst avsnitt 52 kan man söka på. Efter ca 10 min sjunger S:t Anna vokalensemble Rutters "All Bells in Paradise" som jag till min stora glädje har fått översätta till svenska. Rutter är en av mina favoriter, och jag vet att han har fått min text uppläst av sin svensktalande förlagsredaktör och den blev godkänd och heter "Himmelsk musik". 

 De två fotona är från den stora julkören där tre körer är blandade. Tagna hemma i tv-soffan.
Annars är livet som det ska. Det blev lite för mycket arbete under november/december, jag har lite svårt att tacka nej, men gjorde det när jag fick frågan om att fortsätta efter jul. Det var högstadiet och de ville bara ha fler och fler timmar av mig. Men jag har tackat ja till att avlösa en lärare med tre lektioner på fredagar på gymnasiet under våren. Det kan vara lagom med lite extra fickpengar utan alltför stor ansträngning. Nu låter det kanske som att jag tänker vara lat - men det är stor skillnad att arbeta med äldre målmedvetna ungdomar mot motsträviga 13-åriga killar. Den 13-åriga flickan från Afrika var det ren underhållning att undervisa. Så duktig och flitig och rolig, vi har skrattat och haft jättekul på lektionerna. Henne kommer jag att sakna, men hon och familjen är flitiga kyrkobesökare, så jag får nog träffa henne ändå.

7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Kul att vara eftertraktad på gamla jobbet ändå, inte sant? Och kul att du sjunger i tv, igen!

Bloggblad sa...

Ja, det känns bra när de ringer - och att jag kan bestämma villkoren för hur mycket jag vill jobba.
Jag hade nästan glömt att det ju faktiskt är andra gången jag sjunger nåt eget i tv. Men det är betydligt tryggare att ha goda körkamrater omkring sig.

Den gången hos dig, då trodde jag ju inte att någon mer än i ABC-området hade sett det, men det var fel... den ena efter den andra här i trakten hade sett det. Och några hade varit hos någon i Sthlmstrakten på besök och sett...

mossfolk sa...

Jag har allt lite koll på facebook, men blir ändå så glad när det dyker upp nya blogginlägg. Det är liksom inte alls samma sak.
Numera är det ju inte värst många bloggare kvar och hos de få som finns är jag hemskt dålig på att kommentera trots att jag läser flitigt.

Kul med lite fortsatt undervisning. Vi har flera pensionärer som vikarier på jobbet... som får jobba så mycket de vill och förmodligen mer än så nu när det varit sjukdomsperioder.

Anonym sa...

Ja, jag finns kvar i alla fall. Och uppskattar och beundrar bloggerskan musikaliska och pedagogiska idoghet. /Ökenråttan

Anonym sa...

Ja, jag finns kvar här helt trogen. /Ökenråttan

Annika Bryn sa...

Du är kvar! (Undertecknat FB-lös Annika).

Lava Showan sa...

Jag läste en kommentar online från en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en sann kärlekspojkvän (maken) 2 månader efter att hennes ex pojkvän bröt upp.
Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Oduduwa eftersom jag har dessa Kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är det verkliga livet bevisar. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
lyckligtvis för mig stötte jag på oduduwa e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Oduduwa the Great-Love-Stave, startade en trollformel för min räkning för att återhämta min ex-man med sin trollformel och magi-kärlek.
Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi blev uppdelade för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek.
Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att känna sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone så är det som det känns).
Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta också fungerar för dig, 100% säker.
kontakta honom via hans personliga amail (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
* Love Spells Win-Back Ex-älskare
* Magi för framgång och marknadsföring
* lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDDSHOOK
* förbannelse upplösning
* andlig rening
* fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
* dekret magi, STAV LOTTERI & VIN-SPEL STAV
Internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
dr.oduduwaspellcaster@gmail.com