Statcounter

lördag, januari 28, 2023

Fullspäckad lördag

Eftersom de flesta av er som följer min tynande blogg inte finns här i närheten kommer några bilder av dagens begivenhet i grannstadens konsertpalats. Redan strax efter kl 9 i morse var jag på plats med min ”manascher” för uppackning. 

Det var full fart vid alla bokbord. 
Lite godis att erbjuda besökarna: Mariannegodis, förstås.
Vi provar olika uppställningar innan manaschern åkte hem igen. 
Så här fick det bli. Bakgrunden är inte rolig med fläkttrumma, pelare med en massa märken och toalett i bakgrunden. Men placeringen var central och funkade bra. 
En halvtimme fanns jag hos bokhandlaren för att signera. Sålde inte nämnvärt, men fick några fina tillfällen till intressanta samtal. Bl.a. lånade jag ut min stol till en gammal stapplig författare som var trött. 
Det var inte så här tomt hela tiden, stundtals var det mycket folk (då hann jag inte fota), men inte alls så mycket som jag hade trott. Många kom fram och tittade och pratade och jag han prata med andra författare också. Det var givande. 
Men - gissa om jag är trött nu! 🥱😴







7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Alltid spännande att vara med på såna här grejer - ibland köper folk, ibland inte. En gång var det extra svårt: jag fick dela bord på en sån där liten "bokmässa" med en annan författare. Han kom för sent och när han kom var han svårt bakis, alternativt fortfarande berusad. Plockade upp sina böcker och ropade frejdigt in kunder till vårt bord. Det var bara det att han gav bort sina böcker gratis ... jag ville ju ha en hacka om än behärskad för mina ...
Väldigt svår konkurrens, faktiskt.

Musikanta sa...

Kul att se dina bilder från bokmässan. Du är väldigt snygg på alla bilderna!

Bloggblad sa...

K-häxan: Det låter ju som en himla kul upplevelse, i alla fall så här efteråt. Jag la märke till att ytterst få verkade ha bokpåsar/kassar, som jag sett på vanliga bokmässan. Men jag tyckte som sagt att det var intressant och fick träffa många trevliga människor.

Musikanta: Tack! Jag väljer ju vilka bilder jag tar med … ratar dem där jag är krokig som en ostbåge eller ser ut som en fågelholk …

Channal sa...

Hej Marianne! Jag kände igen dig och ditt namn via Annika i Reston USA. Hoppas Bok- och poddfestivalen kommer åter och växer. Fick reda på festivalen genom en vän. De borde marknadsföra sig bättre. Hoppas det är ok att jag har lagt ut en bild på dig i min blogg.

Allt gott till dig! Anna

Bloggblad sa...

Channal! Det var jätteroligt att du stannade till och pratade. Jag har sett mycket reklam om det på facebook, men faktiskt inte i lokaltidningen, bara en blänkare. Jag hade nog trott att det skulle komma mer besökare.

Jag är inte hemlig av mig, så du får gärna ha bild på mig. Min verksamhet mår bara bra av att synas. Via bloggare som skrivit om mina böcker, har jag fått köpare som haft någon anknytning till Frälsis och känt till saker, det är jättekul.

Jag ska genast titta in hos dig.

Annika sa...

Så kul Marianne!!
Inte minst det där att du och Anna träffades, hihi.
Gissa om jag gärna skulle ha varit med på mässan.
Förstår att du var trött när du kom hem även om det var givande och roligt hela dagen.
Sen ... fasiken vad SNYGG du ÄR!!

Bloggblad sa...

Annika: Tack snälla för dina peppande ord. Den trötta och glåmiga gumma som tittar på mig i spegeln varje morgon, hälsar och tackar också.
Även om det inte var så givande pengamässigt sett, så var det mycket givande ändå. Allt är inte pengar.