Statcounter

söndag, juli 23, 2023

Tre små damer på Tantverksdag

Vi hann precis packa upp våra böcker när första skuren kom - men då hade inga besökare anlänt, så vi slängde över plast och gömde oss under tak en stund. 

Sen upphörde regnet och det strömmade in besökare från både när och fjärran. Den här underbara platsen är en gammeldags gård långt inne i skogen mellan Åtvidaberg och Söderköping, ingår i Åtvids kommun. Vi var väl ca 25 utställare och det fanns mängder med gott kaffebröd, massor av hantverk, levande musik - och så vi tre. Platsen heter Salfvedal. 
Kanske för att vi var tre som pratade och skojade och hade roligt vågade vi locka till oss potentiella kunder. Vi sålde bra även om det var mer gemenskap och roliga samtal med "folk" som lockade. Pengar är inte allt. Flera som var där förra året och köpte min första, passade på att köpa den andra. Några köpte både och fick lite rabatt. Några ville ha visitkort för framtida uppträdande på PRO. 
Så kom det en skur till - men då klarade vi det med våra paraplyer och gömde en del böcker under bordet. 


 Det var ingen som undgick att se oss... den saken var klar! Vi var ganska trötta när vi packade ihop och åkte hem, men väldigt glada. 







4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ni ser verkligen ut att ha haft det bra, trivsamt och färggrannt. Grattis till flera sålda böcker. Jag har nyss fått hem mina båda efter utlåning här på ön, Ska ta tag i den senaste igen, gillar den väldigt mycket.

Bloggblad sa...

Äventyret i framtiden: Det är verkligen roligt att mina böcker får bli lästa lite runtom i världen! Och jag blir så glad även när de lånas och läses, jag har några vänner som berättat att böckerna går runt i bekantskapskretsen. Den känslan värmer mer än vad pengar på bankkontot gör.

Vonkis sa...

Nog låter det som ni hade en rolig och givande dag alltid, extra roligt med böckerna och pro-uppdragen. Det är mysigt med sådana där marknader/mässor.

Bloggblad sa...

Vonkis: jag upptäckte när det var dags att packa ihop efter andra skuren, att jag inte hade gått runt och tittat på allt … jag var bara hos ”grannen” och köpte en flaska olja med ramslökssmak. Men å andra sidan: jag behöver inget mer.