Statcounter

tisdag, mars 12, 2024

Släppfest

Fullsatt, folkligt, festligt.... I lördags bjöd vi på boksläppskalas med köptvång à la "öppet hus". Det var så roligt - och många nappade på att köpa en bok till dagens extrapris och flera köpte fler att ge bort som present.  
Här ser det ut som om tavlan på väggen är mindre än boken - men det är bara en synvilla. Den är mycket större och den fick bättre tryck på canvasduk än på bokens omslag. 

Bilderna kommer som vanligt numera huller om buller. Det här är sista omgången gäster som var lite mer långväga. Min bror sitter till vänster om mig i hörnet och sysslingen Kerstin sitter på min andra sida - tre barnbarns barnbarn till Britta-Cajsa. 
Här nedanför skålar vi med första omgången gäster som inte hade så långt att gå. 





De två dockorna hör liksom till boken - jag fick en idé när jag på ett museum såg dockor gjorda på tunna vedträn som skulle skickas med till Amerika på 1800-talet. Eftersom en släkting till Britta-Cajsas dotter utvandrade, lät jag henne göra en docka, sen var det så roligt att jag gjorde en fin dam med sidenklänning och hatt. 



Det var den roligaste dagen hittills i år - tredje boksläppet på tre år ... men nu får det nog vara bra! 

 

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag har inte tagit i boken ordentligt ännu men den ligger på nattduksbordet som nästa projekt och väntar på mitt läsande.
Härligt att följa med här på din sida idag...
Äh, inte är det väl bra redan? Du har ju bara kommit igång men ta lite paus en stund och så sätter du igång igen.

Lycka till kram !

Bloggblad sa...

Karin: Jag sa samma sak för ett år sedan … men den här gången måste jag i så fall hitta på allt själv. Släkten har blivit lite uttjatad tror jag.